fredagsfavoriter - en blandad inredningskompott

Eftersom jag är jättesugen på att fixa hemma, och dessutom (som vanligt) inte har så mycket att fixa med (jag har satt upp gardiner, bytt plats på lampor, bytt ut ett bord och satt upp brickor på väggen, det är typ vad huset förmår i inredningsväg...), så betyder det (som vanligt) att jag tar ut min hemmafixarlust by proxy, dvs jag tittar på en massa inredning på youtube, instagram och pinterest. Ja, och så Vem bor här förstås, en sån tur att det visas en ny säsong just nu! Som vanligt, så är det en blandad kompott, men den gemensamma nämnare är på det stora hela färg, mönster, maximalism, loppis-/antikfynd, växter, konst, osv, det vill säga väldigt personligt, och väldigt fint, och precis sånt som jag tycker om! Förresten - ni som inte fallit för mönstrade tapeter än, våga ta en närmare kik på hem med mönstrade tapeter, föreställ er samma rum fast med enfärgade väggar - dom mönstrade väggarna gör en sån stor skillnad på rummet, det ser genast mer genomtänkt ut och mer ombonat. Och man kan absolut ha tavlor på mönstrade tapeter, faktum är, att jag tycker att det är det allra finaste! Jag vet, alla tycker inte som mig, men ni som går och funderar i dom banorna - ge det en chans! Jag tror inte att ni ångrar er! ^_^
 
 
 
 
 
Av någon anledning så fastnar jag oftast för köksbilder! ^_^
 
 
 
 
 
Egentligen så hade jag velat ta mig en tupplur på soffan nu, efter gårdagens äventyr, och efter att ha varit tvungen att ändra sovrutinerna inatt, och efter att ha haft påhälsning av Maria, hennes Clara och syster Linda (som vi förhoppningsvis också får hit upp snart, håll tummarna!), så är jag helt jäkla slut, men jag har kött som står och kokar på spisen (mat till Alice, för hon äter ju igen!). Eftersom jag kokar stora bitar istället för att stå och hacka det i småbitar först (jag gillar inte att hålla på med rått kött, rätt ironiskt med tanke på att jag har matat Alice för hand med färskfoder två gånger om dagen i tre månaders tid - vad gör man inte för dom små liven? ^_^), så tar det ett bra tag innan det är kokat ordentligt mört. Ingen tupplur på soffan än på ett tag, alltså... Och när köttet väl är klart, så misstänker jag att det inte är så länge tills det är dags att kvällspromenera med Alice, så det är ingen mening att sova en stund då heller... Så jag tvångshåller mig vaken, och ser fram emot att koka mig en kopp te och äta en bit nybakad äppelkaka om en stund - jag bakade tills jag skulle få besök (och dammsög, fast det hade jag gjort ändå, för jag gjorde det innan jag visste att dom skulle komma, det behövdes - djuren drar in så mycket löv, särskilt Selma med sin långpäls), och det blev mycket kvar att stoppa i frysen. Utom en bit, som jag alltså ska äta snart! ^_^
 
Idag lyssnar jag på den här spellistan - jag är på sånt 90-talshumör den senaste tiden!
 
 

Kommentera här: