fredagsfavoriter - fina hem

Den här vintern som aldrig tar slut, den är definitivt ingen favorit, inte heller att den absolut bidrar till att jag är ännu tröttare än vanligt, och att skallen snurrar på ännu värre än vanligt - jag har inte ro till mycket för tillfället! Det funkade att titta på NCIS, däremot har jag haft svårt för att fastna vid någon annan serie/film, och det är helt kört nästan att titta på youtube - jag ligger superlångt efter med mina prenumerationer! Jag började igår att titta på Dotter på vift igen (en spin-off till Cosby, som följer dottern Denise när hon börjar på college, fast hon kickades efter första säsongen, och serien fortsatte i fem säsonger till utan henne), fast jag tyckte inte ens speciellt bra om den när jag såg den igen för något år sedan (däremot så gillade jag den då när den gick i slutet på 80-/början på 90-talen) - av någon anledning så tittar jag ändå hellre på den, än på någon av alla dom filmer och serier på min evighetslånga vill-se-lista... Min hjärna fungerar på förunderliga sätt... ^_^
 
Lite fin inredning har det ändå blivit den senaste veckan, väldigt lite, men lite är bättre än ingenting!
 
 
 
Den senaste veckan så har jag saknat alla mina växter jättemycket, jag kan inte ens minnas när jag hade såhär lite krukväxter sist! Många har dött dom sista åren, oftast så är det mitt fel, jag har inte haft ork/kommit ihåg att vattna, eller så har det blivit ohyra och jag har inte ens orkat försöka bli av med ohyran... Det har också gjort att jag har tackat nej ibland när jag har blivit erbjuden växter, det är så tråkigt när dom bara dör för mig...
 
 
 
 
Visa detta inlägg på Instagram

Ett inlägg delat av ʜᴀɴɴᴀʜ (@real_vintage_dollshouse)

 
 Det här huset är helt fantastiskt fint renoverat (även om dom flesta skulle nog säga att det var bättre före än efter - slutresultatet är vad många nuförtiden renoverar bort!), huset är från 40-talet, och dom har renoverat så att det ser tidsenligt ut igen, dvs 40-taligt. Och jag håller på att ångra varenda ord jag har sagt om att jag vill inreda 50-taligt här hemma - det är ju såhär jag vill ha det, ett 40-talsinrett 40-talshus! Ja, för det är ju det jag har, mitt hus är från 1945-46 nångång!
 
Och mer än så blev det inte... Just nu så lyssnar jag på den här spellistan, för jag försöker börja läsa en bok som utspelar sig bland annat på 60-talet - jag lyssnar ju gärna på musik som matchar böckerna jag läser. Jag har bara lite svårt för att koncentera mig på en bok just nu, men jag försöker övertala mig att läsa, så jag kan lämna igen boken på bibblan nästa vecka. Boken verkar bra, när man läser på baksidan, så jag fattar inte varför det sitter så långt inne...
 
 

Kommentera här: