work of art

Jag har en massa otittad film och tv (för att inte tala om att antalet titta-senare-videos på youtube börjar närma sig 1500-2000...), och vad gör jag då? Då börjar jag titta om en serie som jag har sett sådär 4-5 gånger redan... Fast nu råkar jag vara på humör för lite konstinspiration, och då är Work of Art jättetrevligt att titta på, även fast jag kollat på serien många gånger, så får den det ändå att klia i fingrarna (mina egna isfolketböcker har också visat sig vara bra att använda som inspiration, tex till dom orange/svarta ATC-korten jag målade i höstas lånade jag motiv av ett par av mina böcker). Båda säsongerna finns som tur är att se på youtube, är ni minsta intresserade av konst (vilket slags konst som helst, vare sig det är skulptur, performance, målningar, collage, fotografi...) så rekommenderar jag dom varmt! Riktigt trevlig, som sagt!
 
 
 
Förresten, innan jag gick ut i förmiddags, så blev jag (nästan) klar med bakgrunder till 7 stycken ATC-kort, så nu är det bara att sätta igång att måla! Å vad bra det känns!
 

Kommentera här: