skärmdumpar - mest lampor

Under påsken så har våren bara exploderat - precis som det brukar vara! Jag har sett årets första bin, fjäril och tussilagosar, och jag har varit på årets första morgonpromenad med alla katterna (dom följer gärna med och hundpromenerar på sommarhalvåret, inte så gärna på vintern). Och det är äntligen värme i luften! Undrar om jag inte törs hänga undan sista vinterjackan och ställa undan sista vinterskorna nu? Och byta plats i halsduks-/mösskorgarna, låta det tjocka och stickade bytas ut mot tunna sjalar? Eller ska jag fega, och vänta tills i maj? Å andra sidan - det hör ihop med våren att frysa lite också!
 
Andra saker jag gillat tänkte jag dela med mig av idag, jag har ett gäng skärmdumpar som jag sparat under dom senaste månaderna, det är mest lampor, men också lite annat:
 
Den här fantastiska samlingen taklampor - hur fint är inte det? Själva lampan i sig är fin, men när man sedan samlar ihop många tillsammans, då blir det ännu finare!
 
"Vanliga" lampor på ovanliga platser är ofta fint! I köket till exempel - det är tydligen en ny trend, att ställa en vanlig bordslampa på köksbänken. Just det har jag gjort i många år, men mer för att jag behöver ljuset än av någon annan anledning. Eller jo, det är rätt mysigt också! En sån här variant har jag också ovanför spisen, en "vanlig" vägglampett istället för köksarmatur, fast jag måste säga - lampan på den här bilden är några snäpp finare än min gula retrolampa! Bilden kommer förresten från Parisienne Farmgirl, en riktigt trevlig kanal som jag tipsat om förut!
 
Dom här båda lampbilderna har jag sparat inte just för att dom är fina (fast dom är fina!), utan för att det är förmodligen såhär som min mässingsblomma ska se ut! Jag köpte den förra sommaren på loppis, jag tror att dom sålde den som ljuslykta eller bara dekoration, men redan då funderade jag på om det inte var en vägglampett egentligen. Och även om min blomma inte är exakt lik någon av dom här båda varianterna, så är den såpass lik att jag är rätt säker på att det här är vad den också är. En vägglampett, alltså! Jag ska se om jag inte kan hitta en lösning för att få upp min på väggen också!
 
Ett par örhängen i form av kvastar gillade jag! Nånting sånt här borde jag kunna göra själv, jag ska fundera på vad jag ska ha som själva borsten, skaftet är lättare att lösa - en pinne med ett hål upptill, bara!
 
Till sist en blus på Dot i Miss Fisher's Murder Mysteries. Jag kan ha delat den förut, men i så fall var det innan jag kom på att print screen-knappen existerade, och jag försökte fota av dataskärmen med mobilkameran... Det har blivit mycket lättare att få bra bilder nu när jag kan skärmdumpa ordentligt! Men jo - en supersöt blus, jag hade gärna haft en sån, eller en klänning med en sån överdel! Volanger och rosetter, det gillar jag!
 
Och det var inte fler bilder än så - en lagom handfull, det är egentligen bättre än att spara så länge att det bli massor av bilder! Egentligen gillar jag inte inlägg med en miljon bilder, men det är lätt att hamna där, jag vet, jag gör det själv ibland. Men det är svårt att ta till sig alltihop när det blir för mycket, åtminstone för hjärnor som min, som har svårt att koncentrera sig någon längre stund. Så ja - fem-sex fina saker som jag fastnat för i vinter! Jag återkommer med nya skärmdumpar när jag samlat på mig fler!
 
En trevlig och lagomt spooky spellista lyssnar jag på just nu:
 
 

Kommentera här: