smyckespresenter

Jag vet, jag vet, jag börjar se riktigt bortskämd ut (jag känner mig det också!), men jag har fått ännu ett litet paket av en främling i en facebookgrupp (jag har fått mitt halloweenpaket från Tanya också, men ni får vänta tills jag löst dataproblemet innan ni får se det, bilderna är på min kamera)! Jag skrev förra veckan om hur jag fått så många gillningar på ett inlägg i en grupp (nu är det ännu fler, över 700, så många!), jag skrev att jag nu är på jakt efter en gammal spindelbrosch att ha till min broderade spindelnätscardigan. Då var det en tjej som frågade om jag ville ha en av henne, hon hade två som hon aldrig använde, och såklart så tackade jag ja! När vi pratade, så kom vi in på hur vi lägger undan grejer så bra att vi inte hittar dom, hon hade förlagt ena broschen, jag har förlagt mitt svarta broderigarn, och då erbjöd hon att skicka lite garn också, och så en spindelring, likadan som broschen hon inte hittade. Igår fick jag hennes paket:
 
Som synes, så är det betydligt mer än en brosch, en ring och lite garn... Och allt kom så fint inslaget, först ett stort paket i det svarta silkespapperet, sedan tre paket i det mönstrade, plus flera organzapåsar... Som värsta, bästa julafton! Vi kikar förstås lite närmare på allt!
 
 
 
 
Broderigarn och två knappar (jag har en liten samling sedan förr, spm jag funderar på att sätta fast nånstans...), RTSI står för Rätten till subkulturell identitet - det kan jag absolut stå för!
 
Två armband och ett örhänge med såna här svarta blommor. Armbanden är lite korta, men det fixar jag lätt, jag har redan fixat ett andra örhänge, och gjort ett armband av en av grejerna Tanya skickade. Det är bra att samla på sig grejer!
 
Spindelbroschen, och ett par fladdermusörhängen...
 
Ett par berlocker i form av djurskallar, och ett halsband i form av en bröstkorg, och så spindelringen (som var precis i min storlek, dessutom!).
 
Andra saker, bra och sämre - jag betalade klart bilen igår (hurra!), jag hann skotta i morse innan det började snöa igen (hurra!), jag hittade en hög med gamla halsband pch armband i en låda i förrådet, så jag kan göra om armbanden (hurra!) och jag hittade inte mindre än fyra silverkedjor när jag flyttade runt på grejer för att få mer plats för halloweeniga smycken, jag som tänkt kolla efter såna på loppis (hurra!)!
 
Mindre bra - datorn går inte att laga (men foton går förhoppningsvis att rädda, håll tummarna!), så jag må köpa en ny. Jag får bidrag till det, 3000 kr, men även på rea så är det svårt att hitta en bärbar dator med någorlunda stor skärm och DVD-spelare för det priset. Dessutom fattar jag knappt vad dom skriver hos butikerna, men jag har fått lite hjälp med det i en grupp på facebook. Sociala medier alltså, dom kan vara helt fantastiska!
 

Kommentera här: