cindy/cinderella 80

I mitten på 80-talet så gick en serie på SVT, en modern tolkning av Askungen, jag tror att den hette Cindy (huvudpersonen i serien heter Cindy, så det är inte en orimlig gissning). Jag fastnade ordentligt för den serien, dels för den snygga manliga huvudrollsinnehavaren, dels för hans fantastiska bostad - ett inrett växthus, typ. Jag har försökt ta reda på vad det är för serie till och från i några år (jag måste ha googlat dåligt, för jag hittade den på ett par försök imorse...), och det visade sig vara en italiensk film (inte tysk serie, som jag minns det...), och jag hittade den i sin helhet på youtube. Den ska jag definitivt se någon dag framöver!
 
 
Om ni, liksom jag, måste spola fram och tjuvkika på växthusbostaden, så får man se den första gången vid 36 min. Jag kollade bara snabbt, så att jag var säker på att det var samma serie (dvs film) som jag var så förtjust i som ung, och det var det! Hurra! Nu ser jag fram emot att se filmen - redan som 12-13-åring så fastnade jag allså för inredningar på tv, och jag hoppas att just det här huset är lika fint och speciellt som jag minns det!
 

Kommentera här: