förra årets julklappar

Idag är det sex månader till julafton, och varför inte fira det med att visa vad jag gav bort i julklappar förra året? Jag har ju glömt bort det förut, och när det väl är jul igen, då känns det alldeles för sent - då vill jag ju visa aktuella julgrejer! Faktum är, att jag redan börjat fundera på julklappar, och det kliar lite i fingrarna att sätta igång att pyssla ihop dom!
 
Dom senaste åren har jag mer eller mindre tvingat vänner och familj att samla på personifierat julpynt - jag älskar sånt, och alla andra i min närhet får också lov att tycka om det! Förrförra julen så gjorde jag pynt i trä till alla, förra julen blev det gubbar av piprensare!
 
Jag skrev ut ansikten på alla familjemedlemmar på kraftigt papper, och limmade på ansiktena på piprensekropparna, och sedan dekorerade jag med rosetter, kulor, kransar, halsdukar, vimplar, klänningar, granar... Ett riktigt kul pyssel, rekommenderar absolut! Funkar också att göra med lite större barn, och man måste inte göra familjemedlemmar, man kan göra tomtar och änglar, eller hundar och katter, eller vad man vill!
 
Eftersom vi ändå pratar julklappar, så varför inte avsluta med en julspellista? Den här är ny för mig (jag har en hel hög med julspellistor som jag hittat efter jul, så jag har inte lyssnat på dom än), men den ser lovande ut!
 
 
 

Kommentera här: