ny hund och en dag i stan

Jag var till Östersund igår, som tur var så gick det enligt plan, även om det var på håret - jag hade i motorvärmaren ett dygn innan, men det var nätt och jämnt att bilen startade, -25 grader i flera dagar, det märks i en gamm-bil! Men resten av dagen gick den som en klocka, startade efter varje stopp, enda jag hade att anmärka på var mina kalla fötter - resten av bilen var varm som en ugn! Men det var ju inte bilen jag skulle prata om...
 
Jag var till stan för att träffa läkaren för "bedömning av gallstensproblem", och som tur var så höll dom med mig - min galla behöver opereras bort. Jag har IBS, jag har gjort en gastric bypass, min mage har nog med problem utan att lägga till gallsten också. Så nu väntar jag bara på att kallas till operation.
 
Jag passade på att boka in annat också, loppisbesök också, men det får ni se mer av på lördag. Jag hittade en del fina saker för min lilla peng, så det gjorde min dag, förstås! Jag hittade mycket annat som jag var tvungen att lämna kvar - mycket var alldeles för dyrt, loppisarna har höjt priserna som bara den! Annat var bra grejer till bra priser, som jag gärna hade köpt till den retrobutik jag hoppas på att kunna ha en vacker dag, men jag har inte ekonomin att handla för "en vacker dag". Och annat var sådant jag stod och vägde för och emot - plocka en sak ur korgen, för att kunna köpa en annan sak? Jag hade gärna gått på loppis en dag med mindre tidspress och större plånbok, och gärna med trevligt sällskap - det är något jag riktigt saknar!
 
Apropå trevligt sällskap, så for jag en snabbis förbi Rödön och lämnade julklappar till Suss, bara en snabb överlämning ute i kylan. Hon sitter med seminarier, och har corona i huset (ingen allvarlig corona, det ska bara väntas ut tills det beräknas vara friskt igen), så inget umgänge alls tyvärr. Men tre minuter med Suss är bättre än inga minuter med Suss! Och så kom jag därifrån med presenter, jag också, trots att jag redan fått min julklapp från familjen!
 
Och så slog jag fler flugor i en smäll, och lämnade Alice på klippning medans jag var på loppis och på sjukan. Hon såg ut som ett riktigt lurvtroll, så det var behövligt! Alice har verkligen världens bästa frisör i Maja, hon är duktig, men viktigast av allt så tycker hon om Alice, och Alice tycker om Maja, och jag tror att hon till och med står ut med hennes hund Mylta (och det säger mycket - Alice är inte bra med andra hundar, hon är ju mest van vid katter). Det känns alltid som att komma hem med en ny hund, när hon är nyklippt! Igår så sparade Maja lite längre päls än vanligt, eftersom det är så kallt ute, men Alice fryser förstås ändå. Tur att det är lite mindre kallt idag!
 
Ni ser ju, det ser inte ut som samma hund! Det är bra med pudlar, man får många hundar i en! ^_^
 
Dagens soundtrack är lite dark academia med mycket franska tongångar:
 
 

Kommentera här: