ett julpaket från usa

Idag var det en riktigt bra postdag - jag fick ett paket med fyra nummer av Historiskan (skänkt av en snäll människa på facebook), och så fick jag mitt julbytespaket av konstkompisen Annie från USA - även det hade lite av ett kvinnohistoriskt tema, så det var ju helt perfekt! En kvinnohistorisk postdag, tänk om alla dagar vore såna!
 
Det är tur att jag såg när brevbäraren kom, för det var ett stort paket från USA, hon höll på att fundera på hur hon skulle få plats med det i brevlådan när jag kom ut. I det stora paketet var det en hel hög med små paket, alla fint inslagna! Jag slog inte in Annies paket, bara tryckte in så mycket jag fick plats med i en kartong, så jag stod och skämdes lite medans jag öppnade alla fina paket...
 
Inuti så hittade jag allt det här fina! Nu fick jag också stå och skämmas lite - jag gjorde inte alls lika många konstverk till Annie, jag tror att jag ska skicka ett litet bonuspaket till henne framöver... Jag ska bara måla klart beställningen som jag ligger efter med först...
 
Jag fick ett stycke juligt tyg och en liten hög med tillklippta blanka ATC-kort. Dom ser inte så märkvärdiga ut, men jag blir alltid glad att få färdigklippta, så slipper jag klippa själv! Jag fick ett fint julkort med dom vise männen också, och det verkar ha varit något av ett tema till mig i år - det fick jag från min familj också!
 
En stor påse chaite och en fin chokladask! Jag har redan smakat ett par av chokladpralinerna, jag började med dom smaker jag tycker sämst om, apelsinchoklad och espresso, och ingen av dom var dåliga, så jag har höga förhoppningar på resten av asken!
 
Två ornament (inte tre alltså, det översta är vändbart!), ett till min Alice i Underlandet-gran (typiskt att jag hann plocka ner den! Och så en bihäxa, eller ett häxbi - jag gillar att den inte är årstidsbunden, den får vara framme hela året!
 
Och så fem ATC-kort! Överst the Log Lady (från Twin Peaks, hon är en storfavorit!) och Frida Kahlo som häxa, nederst tre feministiska ikoner, i lämplig ikonskepnad - Shirley Chisholm, Frida Kahlo och Ruth Bader Ginsberg. Min ATC-samling på temat feminister/kvinnohistoria är alldeles för liten, så jag är glad att få tillskott till den! Jag har en samling med Frida Kahlo sedan förut, men den får klara sig som den är, idag får den inga tillskott. Häx-Frida hamnar i min wicca-samling istället, där passar hon bra!
 
Jag blev så glad för allting, jag kände mig ordentligt bortskämd, och stod till slut med en klump i halsen medans jag öppnade alla paket. Att få något som någon har gjort enkom åt en, det är alltid något speciellt! Man får förstås det faktiska föremålet, men man får också all omsorg och omtanke som givaren har lagt ner i föremålet när hen har jobbat på det. En stor anledning till att jag helst ger handgjorda saker i present!
 
Nu är det strax dags att ge mig ut i kylan igen, hundpromenaderna frågar tyvärr inte efter vädret (imorse var det -22, sist jag kollade var det "bara" -16 - hoppas det blir mindre kallt nästa vecka, när jag ska iväg och klippaett ju Alice). Väderlämpligt göra är däremot det som väntar när vi kommer in - jag håller på och fäster trådarna till förra årets alla stickade sockar, 15 par blev det, många stickade med flera färger (= många trådar), så det är ett projekt bara det. Det är därför jag stickade sockar, det kändes mindre jobbigt att börja på ett nytt par, än att fästa trådarna på det par jag just stickat klart...
 
Medans jag håller mig upptagen, så kan ni lyssna på lite 90-talsklassisk musik:
 
 

Kommentera här: