på jakt efter rosa vattenkokare

Genom att göra undersökningar hos yougov, så samlar jag på mig poäng, och dom poängen kan till slut lösas in mot presentkort. Dom två presentkort jag skramlat ihop till hittills, har jag köpt böcker för, men den här gången (även om det inte är dags än på ett bra tag...) så lutar det åt att jag köper en vattenkokare - som mest kan man få ihop poäng värt 500 kr, det räcker en bra bit! Min tekastrull sjunger på sista versen, eller den är egentligen långt förbi sista versen, emaljen inuti släpper, och det ser ut som att den har spetälska eller syfilis eller något. Förmodligen är den allt annat än hälsosam nu, men jag har inte lyckats hitta någon ny tekastrull på loppis - därav behovet av en vattenkokare.
 
Egentligen så vill jag ha en med temperaturreglering, men jag vill också ha en pastellfärgad, gärna rosa (mina andra köksapparater är rosa, se ovan, så jag vill ha nånting som matchar dom), och en rosa vattenkokare med temperaturreglering kostar genast mycket mer pengar - det är frågan om Smeg/Dualit/KitchenAid då, och då ligger priset på minst 1200 kr och uppåt. Färgen känns som prio ett (ja, så viktigt är det att vattenkokaren matchar elvisp och mixer), men också att kvaliteten är bra, jag vill ha mycket för pengarna. Inget plastskräp för ett par hundringar alltså, jag har slitit ut flera såna vattenkokare, utan det ska vara riktiga grejer. Man kan inte handla var som helst för presentkorten (men på oväntat många ställen), sist jag hämtade ut ett, så var cdon.com ett alternativ, och där kikade jag idag efter vad dom hade i rosa vattenkokarväg. Innan jag har möjlighet att beställa, så kan priserna förstås förändras, likaså utbudet, men just nu så är det rea på Arietes pastellfärgade vattenkokare, dom har kostat 700 kr och kostar nu 500 kr. Dom finns inte i rosa, men i ljusblå, ljusgrön och beige, och det skulle kunna vara ett alternativ - om det finns kvar till nedsatt pris den dagen det är dags att köpa. Jag är ute i lite väl god tid, men det är typiskt mig - jag måste fundera och planera och tänka och kolla upp, och kanske tänka om också, det tar ofta ett tag för mig att bestämma mig,  och när jag tror att jag bestämt mig, så ändrar jag mig ofta. Men just vattenkokare känns det bråttom med, jag tycker inte att jag borde ändra mig om det. Nu hoppas jag bara att det dyker upp många undersökningar i inboxen, så att jag slipper vänta så länge tills jag kan köpa mig en vattenkokare...
 
Förresten, gissa vad jag inte heller har? En brödrost. En fin pastellfärgad (gärna rosa) brödrost, det vore inte heller helt fel! Det finns väldigt fina för runt/drygt 500 kr - kanske jag skulle satsa på en sån istället? Fast jag behöver ju verkligen en vattenkokare också... Alltså, å vad jag önskar att jag helt enkelt kunde gå ut och köpa det jag behöver, utan att behöva välja det ena framför det andra, utan att behöva vänta in dom pengar som saknas - att inte ha pengar är helt värdelöst!
 
 
För den som inte behöver vända på slantarna överhuvudtaget, kolla vilken drömuppsättning med köksmaskiner! Typ varenda pastellfärgad Smeg-apparat som finns på marknaden! 
 
I brist på vattenkokare och brödrost, så tänkte jag nu gå och rosta bröd i ugnen, och koka te i min emaljskadade tekastrull, och drömma om den dag som jag har riktiga attiraljer att tillgå. Smeg är långt bortom min budget, även med presentkort, men fina pasteller ska jag nog lyckas åstadkomma ändå, till slut!
 

Kommentera här: