hemma hos olive snook

Jag har sagt det mer än en gång - Pushing Daisies är en av mina absoluta favoriter, inte minst för att den är så jäkla snyggt gjord! Miljöerna är fantastiska, färgerna är fantastiska, och åtskilliga av dom är bland det snyggaste jag vet. Så snyggt gjort, som sagt! Min absoluta favorit i serien, är Olives lägenhet, jag älskar hur dom har lager på lager av olika blommönster - tapeter, gardiner, möbler, alltihop är blommigt, och så har dom lagt till retrodetaljer. Så himla snyggt!
 
Precis som i alla amerikanska serier, så är det hall och vardagsrum i ett, här har man fått plats med ett matbord också. När jag sade att det är lager på lager blommigt, så överdrev jag inte - som synes! Och så lägger dom på ännu ett lager med dekor, genom att sätta tavlor på dom blommiga tapeterna - många skulle inte göra det, jag gör precis samma sak hemma hos mig! Snyggt, tycker jag, och konstigt nog så försvinner inte konsten bland blommorna, utan det blir nästan ännu mer fokus på tavlorna.
 
Sovrummet ser nästan diskret ut i jämförelse med vardagsrummet, men det är precis lika mönstrat - samma toile de jouy-mönster återkommer på tapeter, gardiner och sängen, och det är snyggt enhetligt. Och så är det roliga detaljer i form av hästar, som man måste kika lite för att lägga märke till. Hästarna säger mycket om Olive, men jag ska inte spoila varför - det dyker upp som en överraskning i ett av avsnittena i första säsongen!
 
Köket är inte speciellt blommigt, men det har alla dessa fantastiska retrodetaljer - som om en gammal tant bor där, och har bott där i femtio år, och inte ändrat någonting.
 
Det här är från andra säsongen, när Chuck flyttat in. Möblerna är inte lika blommiga, det är mera böcker, men det är fortfarande fantastiskt! Det här är verkligen drömrummet - mönster, mycket färg, men samtidigt murrigt och mysigt, stilar och material blandas och krockas, och så alla dessa böcker. Här skulle jag kunna bo, inga problem!
 
Hela serien är som sagt rena festivalen i fina miljöer - hittar ni någonstans att se den, gör det! Lägg extra märke till Olives fina lägenhet, men lägg märke till alla andra miljöer också, och inte minst alla små genomtänkte detaljer. Och lägg märke till det fantastiska soundtracket:
 
 

Kommentera här: