önskar månsmycken

Jag klev upp tidigt idag, för att hinna färga håret och duscha innan det var dags att gå ut med Alice - jag hade inte tänkt åka ut förrän på måndag, så det är perfekt läge att ha färgkanter i hårfästet. Men så frågade Maria om jag ville komma och hälsa på, så då far jag ut med hårfärg i ansiktet i alla fall... Men jag fick en anledning att klä på mig annat än mjukiskläder i alla fall, och när jag tänker på mina kläder idag, så är dom som en stor kram av mina vänner. Mina svarta Minnetonkas och min svarta klänning är från Karin, min kofta (som är en omsydd poncho) kommer från Weronica, mina underkläder har jag köpt själv, likaså mina smycken - strumpbyxorna är H&Ms 200 den, det tätaste och hållbaraste man kan tänka sig (köp en storlek större, dom är väldigt tighta, dom kanske blir för långa, men dom går på i alla fall!), ena ringen är en svart plastdödskalle, från herravdelningen på H&M för en massa år sedan, andra ringen är silverfärgad med en svart sten, köpt för typ en femma på typ Röda Korset, ena halsbandet är mitt silverpentagram, köpt från en smyckesbutik, det andra är min silvergudinna, köpt i en esoterisk butik i Östersund, medan den fortfarande fanns. Såhär tycker jag om att klä mig, en blandad kompott av fått, köpt secondhand, gamla grejer som jag haft länge - det enda som saknas är något handgjort och unikt! Och svart från topp till tå, för så trivs jag allra bäst! Nu ska jag bara måla på nagellack också, så är jag påklädd och klar - utan nagellack känns jag naken (idag blir det Bohemian från Isadora, en fin svartröd färg, min absoluta favorit, jag drömmer om Chanels Rouge Noir, men kommer aldrig att lägga så mycket pengar på ett nagellack).
 
Idag tänker jag önska mig lite månsmycken, jag satt och tittade på sånt på etsy igår kväll, och jag hittade så mycket fint! Något av dom här smyckena skulle uppfylla kriteriet "handgjort" på ett alldeles utmärkt sätt, ifall jag skulle kunna ta mig råd någongång framöver!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
(Som vanligt när bilderna inte är mina - klicka på dom för att komma till källan!)
 
Som häxa, så är månen en viktig symbol för mig, trippelmånen är en symbol för gudinnan och för kvinnans faser i livet, jungfrun, modern och den gamla, den visa. Den är också kraftfull i sig själv, dom olika månfaserna representerar olika typer av energier, olika sorts magi, och den är alltid nära och närvarande, det är bara att gå ut på natten, så finns hon där. Jag har en trippelmånetatuering som Audrey har gjort, och den är viktigt för mig, dels för att hon har gjort den, dels för vad den står för, att den representerar min tro. Lite som ett kors representerar den kristna tron, så representerar månen och hennes faser min häxtro, och därför vill jag också gärna ha ett smycke som står för det. Att det dessutom finns så många vackra, det skadar inte! En dag vill jag också göra en tatuering med månfaserna över bröstkorgen, men med tanke på hur min ekonomi ser ut, så kommer det tyvärr att dröja länge... Som sagt - ett månsmycke känns som ett bra alternativ!
 
Nu är nagellacket hyfsat torrt, nu ska jag ta och åka till Maria. Jag har lyssnat på det här hela morgonen, väldigt trevlig musik, jag hörde dom för första gången idag. Se om ni gillar dom också, vetja!
 
 

Kommentera här: