julmakeovers och allmänt julprat

Jag började jula hemma för två veckor sedan, men det ser inte juligare ut än såhär - julgardinerna är uppe överallt (fast mina julgardiner är inte superjuliga i dom flestas ögon, i vardagsrummet tex, där är det färgskalan som gör att det är julgardiner), adventsstjärnan i vardagsrummet och adventsgranslampan (eller vad man kallar dom - som en adventsstjärna, men i form av en gran) i övre hallen är uppe, och julduk och Alice-granen är framme på köksbordet. Jag jular tidigt, men jag kräks liksom inte jul det första jag gör, utan det får komma pö om pö, lite i taget när jag orkar.
 
Egentligen tog jag inte dom här bilderna för att visa mängden julpynt som har kommit fram, Elsa Billgren frågade på sin blogg efter bilder från läsarnas hem, och jag skickade in dom här två. Inte nog med att jag fick vara med, mina bilder är överst i inlägget, så kul! Och min besökarstatistik fick en supertopp igår, och det skyller jag helt på Elsas inlägg. Kul!
 
Men eftersom jag börjat lite på jultemat idag, så fortsätter jag väl! Jag ger för det mesta handgjorda julklappar till familj och vänner, jag har funderat ett tag på vad jag ska ge för nånting i år, och kom på det häromdagen. Nu har jag påbörjat pysselverkstad, och julklapparna har börjat ta form. Än ska den personliga touchen till, än vet jag inte om det blir bra, eller om jag får börja om (fast om det blir så fint som inspirationsbilderna jag sett, då blir det fint!), och än håller jag på att fundera på vad jag ska göra som sista avslutande prick över i:et. Japp, jag uttrycker mig väldigt luddigt, det är jul ju, då ska man vara luddig!
 
 
Apropå juligt, så har jag väntat ett tag på att den här serien ska starta på Netflix, och idag är det äntligen dags! Jag har hållit på att kolla sedan klockan sju imorse, men inte förrän för ett tag sedan så går den äntligen att se.  En hem-makeover-serie med jultema, hur bra är inte det? Jag har i och för sig jul på hela min youtube, mer eller mindre (både som sparade spellistor och som sparade titta-senare, och som dyker upp som förslag på videos - min youtube översvämmar av jul!), men den här tiden på året, så kan det inte bli nog mycket jul! Vill ni fylla den närmaste månaden med julfilmer, ja då är det netflix ni ska vända er till (framöver finns det fler julkalendrar att se på svtplay också, missa inte det!) - nästa vecka så kommer The Christmas Chronicles 2, är den lika bra som första filmen, då är den riktigt bra! Dessutom - Kurt Russell lyckas med konststycket att göra tomten till en riktig godbit!
 
Dagens soundtrack är juligt (det kommer att bli mycket av den varan framöver!), men inte superjuligt. Eller ja - det är väl juligt mest för oss Harry Potter-fans, för resten av er så är det mest stämningsfull bakgrundsmusik. Fast det är inte dåligt, det heller!
 
 
 

Kommentarer:

1 jessicapersikan.blogg.se:

Hur kommer det sig att våran familj blivit helt jul galna?!! Kan tro att vår pappa är självaste Jultomten.... Men han är minst jul-tokig av oss alla.
Tom mamma Sigrun har "tjuvstartat. Hon och pappa va benhårda på att inget julpynt fick pyntas innan 23 december...
Kul att Elsa gillade ditt hem så mycket. DITT hem är fantastiskt!!!❤❤

Svar: Kan vara att nån/några är galnare än andra, och har smittat av sig. Svårt att hålla på gamla traditioner när man ser hur mysigt det är att jula tidigt. Särskilt utebelysning och adventsbelysning, det är så mörkt ute i november, allt ljus behövs! 😍😊
Miss Kitten Heart

Kommentera här: