fix på köksbordet och reseförberedelser

Jag håller på att fixa för att åka bort, dels för sånt som ska kommas ihåg att packas med, sånt som jag vill ha klart när jag kommer hem (som tvätt och renbäddning), sånt som ska tas med till Alice (som ska till Sigrun), sånt som ska kommas ihåg till kattvakten, osv. Jag bar ut blombuketterna till komposten, så slipper jag komma hem till vissna blommor och stinkande vatten i vaserna, och innan jag bar ut buketten på köksbordet så tog jag några bilder. Det är inte den viktigaste saken att komma ihåg, men jag dom gillar att dokumentera precis varje liten detalj, jag vill lägga upp det på bloggen. Som jag alltid gör!
 
Duken är ena längden av ett par gardiner, gardinerna köpte jag på loppis, utan att kolla måtten. Dom visade sig vara väldigt korta, och passar inte i något av mina fönster, och jag har försökt att sälja dom ett tag, utan framgång. Så kom jag häromdagen på att dom skulle säkert funka som duk, och det gör dom! Den andra längden har jag klippt till servetter, dom väntar bara på att jag ska få hem symaskinen nångång.
 
Tennfatet, Upsala-Ekeby-skålen och Bo Fajans-vasen är loppisfynd, dalahästhuvudet är en kapsylöppnare, och köpt på Svenskt Tenn för 20 år sedan. Det enda jag någonsin köpt där! Minns jag rätt, så kostade den 400 kr, en jättesumma för mig, och jag kände verkligen att jag lyxade när jag köpte den. Den är en av dom grejer jag aldrig kommer att göra mig av med!
 
Tennljusstake, ljusmanschett i glas, stenfat, kapsylöppnare och vas är köpta på loppis, några saker nyss, andra för längesen.
 
Silverskedarna är presenter och julklappar från mormor och morfar när jag var yngre. Trist present då, men jag är glad över dom nu! Jag har alltid något läsbart på köksbordet, nu plockade jag fram en gammal kokbok - dom är oväntat roliga att läsa! Och det finns många recept som låter oväntat bra, jag vill testa en hel hög! Att boken råkar matcha duk och blommor, det gör förstås inget! ^_^
 
Den här tjejen är det förstås jobbigt att åka ifrån (fast det känns bra att hon trivs hos Sigrun, hon kommer förmodligen att sakna mig mindre än vad jag saknar henne), bara det att inte ha en lurvig liten sked i sängen, det blir tomt som bara den! Katterna är förstås också trista att lämna hemma, men det är av någon anledning inte lika jobbigt. Dom är inte med mig hela tiden, hela dagarna, som Alice är, dom är ute mycket, dom håller sig mer för sig själva, det märks inte lika mycket att dom blir kvar hemma. Även om det kommer att kännas tomt i sängen efter dom också - jag har alltid minst en katt i sängen, ofta alla tre. Och så Alice förstås. Jag har kvar mitt gosedjur från när jag var liten, det är nästan så att jag får lov att ta med det, så jag har mjukt och fluffigt sällskap när jag ska sova!
 
Dagens soundtrack blir något peppigt, det behövs! Jag påminde mig i morse om att Beth Ditto existerar, och är väldigt bra, så det blir dagens musik:
 
 
 

Kommentera här: