en ändamålsenlig outfit

Outfitbilder bjuder jag inte på alltför ofta, dels är det supersvårt att ta bra bilder på hela sig själv, dels så tycker jag att mina kläder sällan känns motiverade att bevara. Egentligen så är det här den minst motiverade outfiten av dom alla, men samtidigt så är den så otypiskt mig att jag måste spara den för evigheten.
 
Jag klär mig alltid (nästan!) i kjol eller klänning, oavsett situation - jag har varit ute på utflykt och grillat i klänning, jag har klafsat runt i ladugården hos syrran i klänning, jag har klänning mitt i vintern, oavsett gradtal ute... Jag har mer än en gång varit den som varit opraktiskt och olämpligt klädd. Men nu jäklar, lämpligare än såhär kan det inte bli! Att komma hem och krypa i långkallingar (köpta för 15 kr på Röda Korset), fådd långärmad t-shirt och en väldigt avslappnad ponchotröja (köpt för julklappspengar på Röda Korset, kostade 20-30 kr om jag minns rätt, jag gillar förresten inte såna här hängiga polokragar, men resten av tröjan funkar så det får gå!), för att sen gå hemma och skrota i myskläder, det händer i princip aldrig för mig - jag har en slags kläder, dom bärs från morgon till kväll. Mjuka och sköna och ändamålsenliga kläder för soffan, som det är lätt att dra på täckbyxor över när hunden ska ut, det kommer att bli min melodi framöver!
 

Kommentera här: