fredagsfavoriter - spretigt värre

Jag håller ju på att glömma att det är fredag! Det känns bara som världens längsta dag (dagarna blir jättelånga när man inte kan sova på nätterna...), som jag vill ska gå fort så vi kan åka och hälsa på Suss nångång (imorgon, alltså), kunde jag så skulle jag ta en jättelång tupplur - dels för att få tiden att gå, dels för att jag är så jäkla trött... Men när det ändå är fredag, så kör vi på lite favoriter, det är inte bara från den senaste veckan, det är mer "den senaste tiden", och det är en blandad kompott:
 
 
Alltså, Orientexpressen, är inte det ungefär världens tjusigaste resemetod? Jag skulle gärna åka en tur, leva lyxliv fast ändå vara miljövänlig - jag hoppar dock gärna över morddelen, sånt ser jag helst på längre håll...
 
 
En sminkväska i form av en pistol, med ett läppstift i patronform - förr visste dom minsann hur man gjorde livet lite extra stylish!
 
 
Ugly Christmas sweaters har länge varit en grej (jag älskar dom!), och nu är visst Ugly Halloween sweaters på gång också - på tiden tycker jag!
 
 
Den här klänningen är inte så 1800-tal som den ser ut vid första anblick (jag såg nån datera den till 1970-tal), men det spelar ingen roll - en helt underbar klänning, och jag skulle inte tacka nej till den!
 
 
Jag såg nyligen om säsong 17 av America's Next Top Model, den första säsongen med all-stars, dvs tidigare deltagare som fick komma tillbaka och tävla (visst gjorde dom en all-star-säsong till? eller blandar jag ihop med Project Runways alla all-star-säsonger?). Precis som under hennes första säsong, så blev Allison totalrånad på vinsten, hon var helt klart bäst i båda sina säsonger. Den här säsongen så skulle deltagarna skriva texten till varsin låt, och trots den töntiga regeln att dom måste inkludera Pot Ledom - Top Model spelled backwards i låten, så är Allisons låt riktigt bra!
 
Sådär, en snabb blandad kompott av favoriter, små röda trådar kan skönjas - ting från förr, gothkänsla, men inget som kan dras igenom alla fem favoriter. Spretigt, spretigt, precis som jag!
 

Kommentera här: