julaftonsvlogg

Själva julafton kom och gick (nu är det tidig juldag), och jag firade som jag gör för det mesta - med mig själv och djuren. Julafton är inte en stor grej för mig, utan barn och utan partner, det finns liksom ingen anledning att slå på stort (jag firar egentligen inga högtider, inte nyår, midsommar, Valborg, osv - att fira när man sitter själv känns som överkurs). Jag gillar att omge mig med mys och fina saker, det är mitt sätt att fira jul, och i år orkade jag inte mycket av det heller. Men - till skillnad från annars, så åt jag faktiskt julmat i år. Tidigare i veckan kom Maria och Sigrun med min julklapp från familjen, från Maria, Sigrun, pappa och Suss med familjer - kassar fulla med mat, så nu är kyl, frys och skafferi fulla med råge. Jag minns inte ens sist jag hade så mycket mat hemma! Tack vare dom, så behöver jag inte handla mat den kommande månaden, och knappt månaden efter heller, och då tar jag mig råd att åka med Alice till frisören istället, jag ska ändå till Östersund i januari, jag ska göra bedöming inför galloperation. Perfekt läge att slå två flugor i en smäll!
 
Så igår så tittade jag på en massa Legends of tomorrow (det lyckades till och med slinka med ett julavsnitt igår kväll, perfekt!), jag åt julmat, började sticka på min julstickning (ett par rödvitrandiga sockar, det blir juligt och bra!), filmade en snabbtitt på mitt ojuliga hem (snarare en titt på "här hade jag pyntat, men tog sedan bort pyntet"), redigerade en julvlogg, julvloggen sparade sedan inte som den skulle, och jag fick redigera om hela vloggen, tog en tupplur på soffan på kvällskvisten, och lade upp videon på youtube det sista jag gjorde innan jag gick upp och lade mig. Så jag fick lite saker gjorda, och jag tog det också väldigt lugnt och skönt på soffan mestadelen av tiden.
 
Apropå lugnt och skönt - det går framåt med Isa! Det går väldigt bra med mig och med Alice, och hon håller på att lugna ner sig med katterna också, lite i taget. Och det är tur som bara den - dom andra katterna börjar vara rädda för henne, och så vill vi inte ha det här hemma. Men det går som sagt framåt, dom kan sitta och äta mat samtidigt, tex, och nu på morgonen kom hon upp i sängen, fast Hasse också låg där. Framsteg, alltså!
 
 
Har ni tittat på videon, så känns dagens soundtrack väldigt logiskt. Har ni inte gjort det, så kan ni säkert gissa min favoritjullåt efter dagens soundtrack - kan man inte välja version, så får man göra en hel spellista med en och samma låt, tolkat av en massa artister... ^_^
 
 

Kommentera här: