spiselkrans på låtsas

Något jag har velat ha hur länge som helst, men som jag aldrig lyckats få, är en spiselkrans. För mig som älskar jul, och Halloween och påsk, så är dekorationer på spiselkransen det ultimata, men även året runt så är det ett bra ställe att dekorera. Ibland slår det mig (och så glömmer jag det mellan varven) - hyllan ovanpå mitt garnskåp, det är ju nästan som en spiselkrans! Jag dekorerar alltid där, men jag skulle definitivt kunna "spiselkransdekorera" det mer, med grangirlang till jul tex. Såhär ser det ut nu i alla fall:
 

 
Hornen är förstås alltid där, och dödskallen sitter på sitt horn året runt, och inte bara till Halloween. Sen har jag små vinjetter, som tillsammans blir en stor vinjett. Mitt glasskrin med ben och fjärilar, burkar och vaser med stickor och virknålar, böcker, en enarmad docka, ett snäckskrin som tappat snäckor, en bokstödshäst som blivit stött genom åren (det kan vara fint fast det inte är i toppskick!), en lampa med en sjöhäst och krabba, ett munspel, en stor tupp, en ärvd kaffekopp... Allt möjligt kan bli fint när man sätter ihop dom!
 

Kommentera här: