halloweenvirkprojekt

Det krävs inte mycket för att skapa en tradition hos mig - två virkade halloweenprojekt i rad = tradition, vilket gör att det måste virkas ett halloweenprojekt i år också. Jag tänkte på det för några veckor sedan, men sedan glömde jag nästan bort det - igår så slog det mig (och det slog mig bara för att jag började fundera på julprojekt)! Jag har förstås en anslagstavla att konsultera på pinterest, och taggar att följa på instagram, så en snabb kik gav mig snabbt en idé. För er som inte kan bestämma er lika snabbt, här är några halloweenvirkprojekt som jag gillar, nån gång så blir dom säkert också verklighet - det är ju det som är grejen med traditioner, man gör samma sak många gånger på rad!
 
Förresten, ett helt tvärtemot DIY-projekt - jag satte äntligen igång med projekt blomhyllor i fönstren, och sågade till konsollerna (jag suger på att såga, jag behöver verkligen en liten cirkelsåg!), bara för att upptäcka att skruvdragaren/borrmaskinen behövde laddas... Typiskt...
 
 
 
 
 
 
Det här är förresten en bra sammanfattning av vad jag gillar till Halloween - vintagekänsla, anatomiskt, whimsical (nån som har ett bra ord på svenska?), men inte gore och skräck och äckel. Det är förresten inget av ovanstående som jag fastnade för, det får ni se när jag är klar. ^_^
 

Kommentera här: