halloweenfirande och the craft

Imorgon är det äntligen Halloween - en av mina favorithögtider, och absolut den högtid som speglar mig och min stil och mina intressen bäst. I mina tonår var jag svartrockare (som det hette då), och dom ränderna går visst aldrig ur, jag trivs som allra bäst med mörkt och makabert och spooky och allt vad sånt heter. Inte konstigt att Halloween är min grej! (Samtidigt har jag längtat tills Halloween är över, så jag kan sätta igång med lite julpynt, men det har mer med min julgalenskap att göra än med Halloween...) Men det blir inget halloweenfirande imorgon, istället blir det systerhäng (så bra firande som något, i och för sig!), så jag tänkte ta ut firandet i förtid ikväll (och ignorera att jag har firat hela oktober...) och se om The Craft, som är väldigt häxig och därmed väldigt lämplig som halloweenfilm. Hade jag vågat, så hade jag börjat se AHS: Coven, men jag har fått för mig att American Horror Story är för läskig för mig, så det vågar jag mig helt enkelt inte på. Japp, fegskit är mitt mellannamn, ett av många... A Nightmare Before Christmas vore förstås också lämpligt, men det väntar jag med till närmare jul. Familjen Addams (båda filmerna) har jag nyss sett, likaså Hocus Pocus, och Penny Dreadful har jag också börjat se om (den kanske det också blir något avsnitt av i eftermiddag/kväll). Film och fika är bra halloweenfirande, även om fikandet mest består av stora muggar te!
 
 

Kommentera här: