harry potter-granen åker upp!

I förrgår så stickade jag ett par pynt till min Harry Potter-gran, mönstren kommer från tiny owl knits "Care of magical beings charm pack 1", dom mönster som jag saknade förut, men som jag vann för ett tag sedan. Nu har jag stickad alla hennes figurer med HP-tema, men funderar på att göra en repris på några av dom, jag känner en som skulle gilla dom, och som ska få sig ett litet paket innan jul.
 
Egentligen ska dom stickas i tunt garn, dom är gjorda som berlocker till armband. Jag stickar dom i tjockt garn (den som kollat bland garn och broderigrejer på loppis har garanterat sett dom tjocka ullgarnerna som det förr broderades med, och funderat på vad dom kan tänkas användas till nuförtiden - jag gjorde alltså pynt av mina tjocka broderigarner), och dom är alldeles lagomt stora i en liten gran, eller om man vill göra en mobil kanske, eller nyckelringar. Möjligheterna är ändlösa! Ugglan är kanske inte så svår att identifiera, den andra är en alruna, i Harry Potter-filmerna så planterar dom om alrunor, som skriker när dom dras upp, och Neville svimmar förstås, trots öronskydden.
 
Jag satte upp granen i morse, och har klätt den till och från under dagen, nu börjar det bli tomt i lådan, och granen rymmer fortfarande mer pynt. När jag hade min HP-gran för två år sedan, så hade jag en mycket mindre gran. Nu är granen större, så pyntet sitter betydligt glesare. Jag har gjort några nya pynt, men skulle behöva göra mer - jag har börjat på en koffert, jag ska limma lite mer på den när jag har skrivit klart det här. Jag stickade en socka till Dobby (och andra husalver som vill bli fria) igår, och det blir nog några såna till - det är ganska okrävande, bara udda sockar i miniformat, jag har gott om sockgarn, så det är bara att sätta igång nåt att titta på (det har blivit en massa gamla säsonger av NCIS den senaste tiden) och sticka på - en socka är klar på nolltid! Helst skulle jag vilja åka utomlands och gå på Primark, dom brukar ha en massa fint HP-pynt! Den glittriga 9 3/4-kulan (plus en liknande Hogwartskula) fick jag av Audrey när hon var här för två år sedan, dom gillar jag väldigt mycket!
 
Dagens julsoundtrack är givet, även om det inte är den spellista jag lyssnat på under dagen, och det inte heller är en av mina favoriter. Däremot är den helt perfekt för ett inlägg om en Harry Potter-gran!
 
 

Kommentera här: