hund-makeover och små miniväxter

Det blev två resor till stan/nästan till stan idag och igår. Igår åkte jag ju in för att klippa Alice, och passade göra annat samtidigt när jag ändå var där. Tiden gick tyvärr fort, och jag hann inte allt jag tänkt, men jag fick umgås med familj i alla fall, det är bra det också. Idag for vi hem till Suss, pappa och hans fru är här på besök från Vänersborg, så jag åkte med dom och Maria och hennes barn, och så tillbringade vi eftermiddagen på Rödön och hade det supermysigt. Imorgon åker jag och Alice in till Ström och umgås en stund också innan pappa åker hem, resten av veckan misstänker jag att vi kommer att däcka på soffan rätt rejält...
 
Tro det eller ej, men det här är alltså samma hund! Alice med tre månaders päls till vänster, och en alldeles nyklippt Alice till höger. Vi har haft turen att hitta en jättebra hundfrisör, hon tycker om Alice, Alice tycker om henne, och så blir resultatet väldigt bra också. Full pott, alltså!
 
Vi var in på Plantagen igår, det var Marias önskemål, men jag klagar inte - jag älskar att gå i blombutiker. Jag kikar mest på suckulenter och kaktusar, och igår hade dom inte lika  mycket som fick mitt hjärta att slå dubbelslag. Jag fastnade vid miniväxterna, och kom inte så mycket längre. Jag fick tanken att sätta växter i mina snöbollslyktor, men tyvärr fick krukorna inte plats i ljuslyktorna. Som tur är, så hade jag andra ljuslyktor som passade perfekt - det blev inte som jag tänkt det, men nånting blev det! Växterna är i alla fall fina, och framöver ska dom planteras om i lerkrukor, och då blir dom helt fantastiskt fina!
 

Kommentera här: