homestead rescue + southern gothic

Jag har inte sett Arga Snickaren, men jag kan tänka mig att den här programserien är som ett mellanting mellan Arga Snickaren och Lilla huset på prärien. Homestead rescue är en realityserie, folk som lever off the grid men med problem får hjälp av proffs för att fixa dom problemen. Är man det minsta intresserad av självförsörjning, att bo på landet, alternativ hushållning osv, så är det absolut sevärt!
 
 
Och så ett snabbt spellistetips från spotify. Southern gothic, musik med religiösa rötter från den amerikanska södern, låter trist och tråkigt, men är en av dom listorna jag återkommer till oftast. På något sätt tycker jag dessutom att den är ett bra soundtrack till ett enklare liv, ett mer självförsörjande liv närmare naturen. Eller som bakgrundsmusik när man läser. Eller bara för att, jag gillar musiken, helt enkelt. Inte helt väntat kanske, inte lika "udda" som en del av den musik jag annars lyssnar på. Men som sagt - bra lista, bra musik!
 
 

Kommentera här: