santa clarita diet

Zombies är inte min grej, jag gillar inte zombiefilmer alls - skräck och odöda som äter folk levande, det är en halvjobbig kombination! Ändå har jag lyckats hitta två zombieserier som jag verkligen gillar, iZombie och nu senast, Santa Clarita Diet. iZombie har just börjat med en ny säsong, så jag måste vänta en vecka mellan varje avsnitt, Santa Clarita Diet är en Netflix-serie, så hela säsongen läggs upp på en gång. Igår spenderade jag hela eftermiddagen med att se första säsongen, idag blir det säsong 2. Grejen med dom här båda serierna, är att det är komedier (inte skräck, hurra!), och att det är väldigt lite känsla av odöd - två anledningar för mig att gilla dom, men för riktiga zombie-fans att tycka att dom är rätt hemska. Kanske! Eller så uppskattar även folk som gillar The Walking Dead (som jag aldrig sett, pga läskiga odöda zombies) lite lättsammare underhållning ibland!
 
Tips alltså, från mig till er - har ni inte sett Santa Clarita Diet, se den! En lättsam kombination av Desperate Housevives och Dexter, typ. Med zombies!
 
 

Kommentera här: