tepaket med chokladbonus

När man blir en tekompis, så innebär det att man skickar två tepaket - ett till sin tekompis, och nästa månad ett svarsbrev till den som man fick paket från månaden innan. Två tepaket till två olika personer, alltså. Väldigt smidigt och bra är det om det första tepaketet skickas till en kompis i verkligheten, som man bor knappt två mil ifrån, och som kommer förbi på en tedejt ibland! Mitt första tepaket skulle alltså skickas till Weronica, så jag bakade sockerkaka och bjöd hem henne på fika, och på tepaketsleverans. Hon var lika praktisk hon, så jag fick mitt svarspaket på en gång - hur bra som helst!
 
 
En blandad kompott med teer försöker göra sig synliga på min fina muminduk, som jag fått i present av Suss en gång i tiden. Hon är bra på presenter!
 
Jag fick en jättespännande chokladkaka, raw, ekologisk och vegansk, och rätt lagom mörkhetsgrad - jag föredrar 50-60% framför dom allra mörkaste och bittraste. Chai-smak låter väldigt intressant, Fazers julsmak för ett par år kändes lite chai, och den var jag galen i. Det lovar gott för den här!
 
Ett gäng rooibosteer, som både låter goda och doftar mumma! Rooibos är ett bra te att varva med svarta teer, eftersom det inte innehåller koffein, och särskilt dagens sista tekopp försöker jag göra koffeinfri. Med tanke på hur mycket te jag bälgar i mig om dagarna, så borde fler koppar än så vara koffeinfria...
 
 
Förr om åren hade Friggs bara hälsokostiga örtteer som smakade hö, nu har dom massor av jättegoda teer! Jag vet inte om jag har provat någon av dom här förut, men dom låter defintivt intressanta, särskilt granatäpple/hallon - granatäpple är väldigt gott i te, och hallon är en av mina absoluta favoritsmaker på det mesta. Brunkullateet vet jag inte om jag har provat förut heller, men det är jag rätt bergsäker på att det är helt fantastiskt - alla brunkullateer jag testat hittills kvalar in på min tetopplista!
 
Dessutom, så berättar Weronica att jag har två tesorter till på väg, tesorter som visst skrek "Malin", så det ska bli spännande att se vad det kan vara! Just nu dricker jag helst Earl Grey, rabarber och chokladmint (som jag just gjort slut på...), men jag vet inte om dom sorterna skriker "Malin", eller om dom bara är allmänt goda teer. ^_^
 
Tack snälla Weronica, jag ser fram emot många goda koppar framöver!
 

Kommentera här: