loppislördag - loppat i vardagen och loppis på hjärnan

Jag har inga loppisfynd att visa, jag har inte ens varit ut på ett par veckor. Eller jo, jag köpte ju en kjol på tradera, men tänkte visa den i en OOTD, förhoppningsvis när min tröja är färdig, om inte tidigare. Tanken är att inviga kjolen nästa gång jag åker ut, den känns lite för tjusig för att såsa omkring hemma i, och jag ser fram emot att börja använda den! Men - en vanlig dag är en ganska loppad dag hos mig, loppad eller allmänt begagnad, eftersom väldigt få av mina ägodelar är köpta butiksnya. Idag till exempel - idag har jag på mig en klänning som jag fått av Weronica, tröja och kofta som jag fått av Suss och fransiga skor som jag fått av Karin. Jag dricker te ur en mugg jag hittat gratis på facebook, tittar på This Old Thing (som handlar om att handla vintage istället för nytt), och syr på ett projekt av gamla tygsnuttar, gamla knappar, och som bas till det hela har jag lite tavelduk som jag fått av en fd kompis. Till och med tråden är gammal! Förmodligen nålen också, när jag tänker på det...
 
Strumpbyxor, underkläder och te är köpt nytt och oanvänt...
 
Fast jag har en del "begagnat" te också, bara inte i koppen just nu - tack vare tekompisar, så får jag hem ett litet tepaket ungefär en gång i månaden, jag väntar just nu på aprils tepaket. Jag har inte skickat mitt paket än, så det är inte mer än rätt att jag får vänta lite... ^_^
 
 
Annars så suger det rejält i loppisnerven - jag har varit in på Röda Korset i Strömsund ett par gånger dom senaste par månaderna, och det är det enda. Jag vill åka in till Östersund, gå på Röda Korset, Erikshjälpen, Robin Hood (jag har fortfarande inte varit in i dom nya lokalerna, och dom är inte så nya längre...), Pingstkyrkans loppis, Shoppis... Till och med Strandloppan drar, trots att det är så trångt och fullt att jag sällan hittar något. Jag vill hitta tyger och garner och knappar, mönster och sy-/stickböcker, nytt och roligt till garderoben, tekannor och muggar, gamla parfymer, gamla böcker, ramar... Allt möjligt! Fast inte precis allt möjligt, men allt möjligt av det jag tycker är roligt just nu.
 
Dessutom, jag skulle vilja ha tag på ett par bokhyllor, gärna av 70-/80-talsvarianten som brukar skänkas bort på facebook. Jag har en tanke och plan med målarrummet, som skulle innebära att bla väskor och skor skulle flyttas ut från klädkammaren/förrådet, och göra plats för annat "rat" som står framme och tar plats, bland annat 4-5 lådor med julsaker. Problemet med bokhyllorna är, att även om jag hittar såna gratis, så får jag inte hem dom själv, så det skulle vara rätt ogjort ändå. Tanken och planen är god, men tyvärr är utförandet svårare. Men jag vet hur universum funkar, så jag slänger ut tanken ändå, även om jag just nu inte vet hur jag ska få till det.
 
Så, trots att jag inte har några nya loppisfynd, så är jag omgiven av fynd precis överallt, kläder, möbler, husgeråd... Det allra mesta är någon annans avlagda, men nya och fina skatter för mig. Och även om jag inte fyndar i verkligheten, så dagdrömmer jag om loppisbesök och loppisfynd. Å, och jag längtar tills våren smält bort mera snö, så att jag kan börja sätta upp hyllor på utedasset - jag ska ju ha min egna lilla loppis där! Det ser jag fram emot, och håller tummarna för att folk hittar hit!
 

Kommentera här: