monthly makers - geometrisk konfekt

 
 
Dags för mitt bidrag till månadens Monthly Makers, den här gången är temat geometri. Geometri är verkligen ett tema som är öppet för tolkning, det utgår helt enkelt från former - cirklar, trianglar, kvadrater, rektanglar, romber osv - och det är svårt att inte skapa något som är uppbyggt av dessa grundformer på något sätt. Jag passade på att börja brodera på en korstygnskudde med engelsk konfekt, idel cirklar, rektanglar och kvadrater. Mönster och inspiration har jag hittat hos hovleverantören, broderigarn och aidaväv hittade jag i mina gömmor, en gång i tiden köpt second hand. Förstås! Jag broderar med odelat DMC-garn, egentligen lite väl tjockt garn kanske, men jag vill att ytan verkligen ska vara täckt. Tyvärr innebär det också att det går åt massor av garn, men det må vara hänt - det blir fint, och ska det göras så är det lika bra att göra det ordentligt...
 
 
 
Som synes, så är jag inte klar än, inte på långa vägar! Jag får helt enkelt finna mig i att det här är ett långtidsprojekt, aidaväven är finrutigare än vad jag helst hade velat, så det blir många stygn för att täcka en någorlunda stor yta. Å andra sidan, så är det ett roligt projekt, jag har det framme på soffbordet i sin lilla väska, och broderar lite här och lite där, när jag inte riktigt är på humör för att sticka. Det får helt enkelt ta den tid det tar!
 

Kommentarer:

1 Alicia:

Åh vilken rolig och fin tolkning! Ska bli himla kul att se hur det slutar :D

Svar: tack! jag kan tyvärr inte ta åt mig av berömmet, annat än för genomförandet, allt beröm hör hemma hos hovleverantören, det är hennes mönster! roligt och fint håller jag med om, och jag ser också fram emot slutresultatet! ^_^
Miss Kitten Heart

2 Anki:

Kul! Ser roligt ut och lycka till med fortsättningen :)

Svar: tack så mycket! ♥
Miss Kitten Heart

3 Johanna:

men hallå vad fint! och vilket jobb du lagt ner (och kommer lägga ner för att få det klart, haha) vill typ äta detta??

Svar: tack så mycket! jo, en del jobb blir det, men det är trevligt jobb! önskar bara att jag hade liiiite grövre aidaväv, så jag slapp brodera fullt så många stygn... :D jag sitter nästan och känner smaken i munnen när jag broderar, jag köpte till och med en påse engelsk konfekt, för jag blev så sugen. tyvärr är dom finare än vad dom är goda...
Miss Kitten Heart

4 Julia:

ÅÅH vad jag skulle älska att ha en sådan kudde! Så snyggt mönster juh!

Svar: jättesnyggt, så otroligt tacksamt! har nu kollat hovleverantörens kudde, den som inspirerade mig? eller alla hennes kuddar, alla har lika snyggt grafiskt mönster!
Miss Kitten Heart

5 Wilda:

Åh, så fint du har gjort. Och jag tänker på min mormor som älskade engelsk konfekt. Det här var verkligen ett broderi som gav mig mersmak och inspiration! Måste också säga att jag blev väldigt förtjust i bakgrunden på din blogg. Det gav mig lugn. <3

Svar: tack så mycket! vad glad jag blir för sådant beröm! ♥
Miss Kitten Heart

Kommentera här: