trött men nöjd med mig själv

Efter en dag på jobbet, så var jag inte alls lika kaxig som i morse - jag hade absolut ingen lust att sätta igång nån storstädning, bara dom där tjugo minutrarna kändes väldigt mycket. Faktum är, att jag helst hade velat strunta i dom helt och hållet (tredje dagen in på nya städregimen...), och stanna kvar i soffan tills jag somnade. Gissa vad? Jag såg på Twin Peaks (det verkar som det tar sig, bara Cooper blir som folk nån gång), lovade mig själv en kopp te efteråt, och ställde sedan äggklockan på tjugo minuter. Och skurade! Eller ja, medan jag fyllde på vattenhinken, så plockade jag faktiskt undan lite grejer på köksbänken också, snart är det inget på bänken som inte hör hemma där.
 
Nu är klockan 19, jag känner mig som en zombie, men jag har min tekopp, jag har inredningstidningar, och jag ska titta på ett avsnitt (eller så långt jag tar mig innan jag ger upp) av Obsessiv Compulsive Cleaners. Sedan, fast klockan inte kommer att vara 20 än, så ska jag gå ut och kvällskissa med Alice, och så ska jag gå och sova. Sängen känns väldigt lockande!
 
 

Kommentera här: