på jakt efter bra serier/filmer

Jag stickar på på min andra "And you must be a Weasley"-strumpa, det närmar sig sluttampen. Medan jag stickar, så tittar jag på tv-serier och stickpoddar, jag börjar få svårt att hitta nånting jag har lust att titta på. Jag är halvvägs inne på tredje säsongen av The Following, och har stört mig på den sedan mitten på första säsongen - ändå fortsätter jag att titta... Jag tittar på Bones när nya avsnitt finns, men förra säsongens stora cliffhanger lovade tunt - hittills är sista säsongen lite bleh. I en Twin Peaks-grupp på fb, så pratade dom om Riverdale, som av en del jämfördes med Twin Peaks, och jag har just sett första avsnittet.
 
 
Min dom? Inte så mycket TP hittills, men det kan bli bra ändå. Serien är en nytolkning av den tecknade serien Acke, som jag läste och gillade som liten, så bara det bådar gott. Att nytolkningen börjar med en mördad tonåring i första avsnittet bådar ännu bättre - jag misstänker att det är det som fått folk att dra paralleller till TP. Faktum är, att den serie jag tycker påminner mest om Twin Peaks, är en annan av mina favoriter, Pushing Daisies. Den är inte lika mörk som TP, men dom mättade färgerna, scenografin, dom knäppa karaktärerna - väldigt mycket TP!
 
Har nån av er något tips, tv-serie, film, vad som helst, så lämna en kommentar! Mina favoritserier är Twin Peaks, Pushing Daisies, Penny Dreadful, Buffy och Xena bland annat - inte nödvändigtvis högkvalitativt (man kan kalla Xena mycket, men en kvalitetsserie är det inte...), men med nånting som gör att en inte kan låta bli att gilla det ändå. Ibland faller jag för serier/filmer som är så dåliga att dom blir bra, ibland för serier/filmer som är så fantastiskt bra gjorda att det är svårt att hitta något annat som lever upp till det (som TP och PD och PD). Jag väntar på nya säsonger av Jessica Jones och iZombie, dom gillar jag också. Så ja, tips. någon?
 

Kommentarer:

1 Helena:

Mina favoritserier är "Supernatural", "Doctor Who", "Sherlock", "Agents of S.H.I.E.L.D", "Once upon a time" och "Stranger things" -så någon av dem kanske kan vara något? Du kan streama alla på dreamfilm, vissa finns med engelsk text men annars är det enbart engelskt tal. :)

Svar: Sherlock titrar jag på, Stranger things funderar jag på, Once upon a time såg jag i början. Dr Who började jag se på Netflix, men jag var mitt i en säsong när dom tog bort den. Bra tips, tack! Ska kolla in dreamfilm och dr Who!
Miss Kitten Heart

Kommentera här: