monthly makers - färg

 
Månadens tema för Monthly Makers är färg - så himla bra tema för mig, i princip allting jag skapar är mindre färgexplosioner (ibland större - neonrandiga sockar står på schemat framöver!). Enda problemet är att välja vad jag ville göra, och jag kom fram till (det ganska tråkiga) beslutet att helt enkelt satsa på att göra färdigt påbörjade projekt. Jag har också börjat på en del nytt, som inte är färdigt än. Grejen med Monthly Makers, är dock att man ska utmana sig själv, och självutmaningar har det inte varit så gott om, jag har litegrann fortsatt i invanda spår. Lite tråkigt! Samtidigt har jag hållit på i trädgården, och det är sannerligen ovana spår!
 
Jag har tyvärr ett lite tråkigt fotoalternativ att erbjuda också, den här månaden - jag har slut på mobilt bredband (har bara akutfyllt på nu, för att skriva det här, och för att betala räkningar), och min förkylning gör att inget vettigt blir gjort. Snabba foton på mobilen, ett snabbt collage, bättre än så blir det helt enkelt inte. I alla fall.
 
Längst upp är ett par halvvantar som jag gjort till ett knit-a-long (KAL), jo, dom är fina, ändå blev jag helt nöjd. Ingen wow-känsla, tyvärr.
 
Sen håller jag på att sticka om ett par sockar, jag har det som projekt framöver, att sticka om sockar som blev för stora första gången. Jag passar också på då, att prova på nya mönster, det här är en slags mosstickning/avigribb-aktig sak, 1r, 1a på varv 1, och bara aviga på varv två, och värre än så var det inte.
 
Min pelargonhylla har ni sett förut, och den är definitivt nånting jag provat på, som jag inte är bekväm med alls, inte ett dugg duktig på heller. Den är snickrad av ett par gamla stegar, bräder från en gammal trädgårdssoffa, och så udda brädstumpar. Nu har jag bestämt mig för att värmen är här helt och hållet, och pelargonerna har fått flytta ut helt. Katterna har också fått börja vara ute, och dom gillar det. Inte helt oväntat! Ja, och eftersom hyllan är grå, så är det förstås blommorna som bidrar med färg.
 
Tröjan har jag hållit på med ett tag, och tröjor stickar jag faktiskt inte speciellt ofta, än mindre med det garn som mönstret påbjuder, så det är något hyfsat nytt för mig. Garnet är gamla sorten Mimosa, en bomulls/akrylblandning, jag har hittat nystan här och var på loppis, som tur var passade dom bra ihop! Mönstret hittades också på loppis, som synes är det från sent 80-/tidigt 90-tal. Eller, jag vet inte om det syns på bild, men formen på tröjan skvallrar om den tidsperioden, med sina fluffiga ärmar.
 
Till sist, så håller jag på med ett gäng ATCs (och några tarotkort, som inte är med på bild), dom är till en swap, och temana är många och skilda. Asagudar/-gudinnor, Wonder Woman och underliga porträtt är några av korten som kan skymtas.
 

Kommentarer:

1 Alicia:

Suveränt att utnyttja temat för att färdigställa ufon ju! Känslan när ett sånt blir klart och kan börja användas är nästan större än när en blir extremt inspirerad och börjar + färdigställer allt i ett kör. Fina färger också, halvvantarna ser underbara ut!

Svar: det finns absolut en tillfredsställelse i båda, att påbörja och att göra färdigt, fast att påbörja är nog det absolut roligaste... ^_^ tack så mycket!
Björkholmen Redux

2 Mikaela:

Tycker inte det är det minsta tråkigt att göra klart påbörjade projekt, superbra tillfälle ju! Och vad mycket du hann med att färdigställa då! Tröjan ser jättegosig ut!

Svar: väldigt bra tillfälle - det roligaste är tyvärr att påbörja ett projekt, ibland tenderar halvfärdiga saker att bli liggande ett tag... då är det bra med en spark i baken! ^_^
Björkholmen Redux

3 Wilda:

Så fina halvvantar och superfint val av färger. Såna skulle jag gärna bära :D

Svar: tack, vad roligt att höra! jag är inte helt hundra på dom själv, jag har faktiskt gjort ett par nya som jag tycker bättre om. dom är alltså till salu, om du skulle vara på det humöret ^_^
Björkholmen Redux

Kommentera här: