sprejar, stickar, syr

Jag har förgäves letat efter mässingsfärgad sprejfärg, koppar finns, guld finns (även om den för det mesta är för brun för min smak), men inte mässing (eller jo, hittade en på Clas Ohlson, som var helt fel i färgen). Konstigt, tycker jag, med tanke på att mässing är väldigt inne just nu. Till slut gav jag upp jakten på mässing, och försökte hitta en bra guld istället, och jag hittade en som var ok, även om jag gärna velat ha en gulare guld. Mer lik mässing, alltså.
 
Jag sprejade lite saker, såsom man gärna gör när man har köpt en ny sprejfärg... Till höger en lampfot, den var mörkblå när jag köpte den, men jag kom på att den skulle ju vara fantastisk i guld - jag som är på jakt efter lite flådigare lampor, mera glas, guld, mässing och sånt, den här behöver bara en ny skärm, och nånstans att stå, så blir det hur bra som helst. Min äggklocka kändes trist, och rätt ofräsch (vitt blir gärna smutsigt med tiden), jag har letat efter en rolig och fin och inte tokdyr på nätet, men har inte hittat någon som uppfyller alla kriterier - lite guldfärg, och jag kan leva med min gamla ett tag till. Till vänster står ett hemmabygge, det är ansiktskrukor av Rosa Ljung, en liten och en större. Den större sprejade jag i "mässing", men eftersom det inte såg ut som mässing, så blev jag inte speciellt nöjd. Sen började jag fundera lite till på den, jag tycker att den är rätt tråkig, saknar lite personlighet i originalutförande, och tänkte att det kanske funkar att bygga ihop dom, den lilla och den större. Nja, jag vet inte om jag är riktigt nöjd, dom känns fortfarande rätt tråkiga... Jag låter dom stå i fönstret för tillfället, den större är precis lagom stor för ett doftljus i plåtburk, kanske börjar jag gilla dom, kanske hittar jag på något sätt att bygga vidare på den. Rätt vad det är, så dyker en tanke upp! En sak som den tanken inte är, är bollfrans i alla fall, jag testade, det funkade inte alls...
 
Jag håller på och stickar en filt, jag använder alla mina raggsocksgarner jag har, och blandar färgerna hejvilt. Eftersom dom flesta av garnerna är självmönstrade, så blir det färgglatt värre... Sån tur att jag gillar färgglatt!
 
Och så har jag en gardinlängd kvar att sy till vardagsrummet, tre är klara, och det blir verkligen jättebra! Jag har också fixat duschdraperiet, sytt tillbaka den tyngda fållen på mitt kapade duschdraperi, nu ser jag fram emot att duscha utan ett duschdraperi som klistrar sig fast mot benen... Jag funderar också på att sy lite kuddöverdrag, nu när symaskinen är framme, jag har ett par kuddar som börjar kännas trista, som skulle göra sig bra i sovrummet, bara överdragen byter färg. Jag funderar också på att sy om ett par av mina sovkuddar till en enda lång kudde, dom är inte bra som kuddar, så jag tänkte göra en dekorationskudde av dom istället.
 
Det känns bra att ha pysslat och fixat lite, men samtidigt så känns det - jag har tagit en tupplur i förmiddags, nu känner jag att det är dags igen, jag har svårt att hålla ögonen öppna. Helt galet att man kan vara så trött!
 

Kommentarer:

1 Josephine Foto:

alltså spraymålning, roligaste som finns!
Har försökt hitta en fin koppar men alla har hittils varit alldeles för röda. Tips?

Svar: nej, tyvärr, koppar är inte min favoritmetall, så jag har inte provat några såna sprejfärger :(
Miss Kitten Heart

Kommentera här: