genom att flytta på ditt, och sen flytta på datt...

Jag fortsätter på dagens ordna- och sortera-tema, och bjuder på lite efter-bilder.
 
Efter lite omflyttningar och ihopsamlande i lådor, så ser det hyfsat prydligt ut i målarrummet.
 
Den vita träbänken stod förut i hallen i brist på plats, men kom igår på att den kanske skulle funka här, i vardagsrummet. Det ser helt ok ut, tycker jag! Den gula lådan köpte jag på Ikea, nu innehåller den doftljus och rökelse. Glossyboxen ska förevigas, sedan ska den få göra sina kompisar sällskap - i framtiden kommer den att innehålla tarotkortlekar.
 
Den här fina högen med muffinsformar var inledningen till en annan omflyttning. Ja, inte just formarna i sig, utan snarare bortplockandet av dom. Jag bakar aldrig, så det kändes dumt att bara ha dom liggande. Dom, liksom en hög med nagellack och en massa glasflaskor och -burkar har jag lagt ut på våran lokala köp&sälj-sida på fb, och allt hittade köpare på nolltid. Inte nog med att jag blir av med lite saker, jag tjänar några kronor på dom också! Jag sneglar faktiskt lite åt mina retrokeramikvaser också, dom är jättefina där dom står, men samtidigt - dom står bara! Likaså funderar jag på att rensa ut bland mina små söta pyntiga saker. Som sagt, dom står bara!
 
I alla fall. Muffinsformarna hade jag förvarat i den här plåtburken. Den kom jag på att den skulle passa perfekt att ha köksredskap i, min gamla burk var lite åt det trånga hållet. Det här funkade ju hur bra som helst!
 
Redskapsburken kom också till användning - glasburken jag förvarade papperssugrör i var för liten också, det här blev mycket bättre. Egentligen är det här också en sån där pyntig sak bara, jag använder dom aldrig. Men dom är himla fina att titta på, så än så länge har jag kvar dom.
 
Utan att köpa nånting, bara genom att flytta runt saker, och genom att göra mig av med saker, så har jag förnyat lite hemma. Bättre utnyttjande av den lilla plats jag har, och finare. Jag är nöjd!
 

Kommentera här: