röda korset retro & vintage

Det var hur kul som helst att öppna Röda Korset Retro & Vintage igår, responsen från folk var fantastisk. Det fanns dom som bara kom innanför dörren och vände, men dom allra flesta kikade och handlade och surrade en stund. Marknaden för retro är större än vad jag trodde i Strömsund, och jag hoppas att genom att öppna en butik, så kommer ännu fler att få upp ögonen för retro. Även om det bara är så att dom förstår att det inte är skräp som ska kastas på tippen, utan att det finns folk som är intresserade av det. Framöver kommer vi att ha öppet ett par eftermiddagar i veckan, inte på lördagar alltså, men det lutar åt torsdag och fredag eftermiddag. Vi kommer förstås att sätta upp en skylt på dörren, så att ni vet.
 
Nu, ett gäng bilder från butiken:
 
Min utsikt från kassan.
 
Och så från andra hållet, från dörren. Som synes, så är butiken väldigt liten.
 
Mitt bokomslagskonstverk fick mycket uppmärksamhet, det tog ett tag innan en del såg att det var bokpärmar som jag hade häftat upp på väggen.
 
Disken stod för länge sedan i den här lokalen, när den var en klädaffär på 50-/60-talet som hette Stockholmsmagasinet. Sånt är kul, tycker jag, när man hittar ursprungliga grejer. Jag har några galgar från Stockholmsmagasiet också, lika kul med dom!
 
Prylhyllan. Prylar har vi tyvärr brist på, är det någon som sitter på gamla grejer från 80-tal och tidigare, så tar Röda Korset emot dom med öppna armar!
 
 
Skyltfönstret har jag fyllt med julsaker, väskor, hattar och leksaker.
 
Dom tjusiga skyltdockorna fick jag ingen bra bild på genom fönstret. Jag har kört rött/blått som genomgående tema. När det närmar sig jul, så blir det lite festligare klänningar. Lite synd att jag sålde ett par av dom finaste igår... Fast bra också, jag vill ju sälja. ^_^
 
Från husets förening, så fick jag en lycka-till-bukett. Så fin, och så snällt! Och klart att jag hittade en retrovas att sätta den i!
 
Just ja, jag retrofixade mig ju också. Både glasögonen och klänningen är äkta retro!
 
 

Kommentera här: