höst = sticktider

I några timmar nu, har jag sneglat längtansfullt på sängen (dvs min obäddade bäddsoffa), jag vill inget hellre än att lägga omkull mig med en bok. Men under madrassen ligger Beppe, och jag har inte haft hjärta att flytta på henne... Istället har jag suttit vid datorn, kollat videos på youtube, och stickat halsduk. Garnet är ett Noro Kochoran (en ull/angora/silke-blandning, i grå/rosa/röda nyanser) som jag köpte för en massa år sedan. Garnet var dyrt, och jag köpte bara en hank, så jag har haft svårt att hitta vad det egentligen vill bli. Halsduken jag stickar nu fungerar bra än så länge, jag hoppas bara att den blir någorlunda lång, korta halsdukar är inte min grej. Fast skulle det vara så, så går det kanske att hitta ett någorlunda passande garn att fortsätta med.
 
Jag har kikat mer på ravelry än på länge, det märks att det börjar vara höst, då sätter sticksuget igång. Jag har kikat på pulsvärmare, benvärmare och huvmössor.
 
Det här garnet, svart med lila/röda/gröna skiftningar, ska bli till benvärmare. Eftersom jag använder kjol och strumpbyxor året runt, så är benvärmare väldigt bra att ha. Dom gör stor skillnad!
 
Jag har tre stickningar på gång, halsduken, och två par sockar. Garnet längst till höger är mer orange än på bilden, Noro-garnet längst till vänster är mera rödgrått. Men det i mitten stämmer någorlunda, kanske är färgerna lite mer mättade bara. Jag måste nog sticka klart åtminstone ett projekt innan jag börjar med benvärmarna...
 
Nu tänker jag ändå vara taskig med Beppe, och flytta henne från under madrassen. En stunds läsning och en tupplur, det är precis vad jag vill. Precis så kommer jag att spendera mina första semesterdagar - lata som bara den!
 
 

Kommentera här: