kvalitetstid med systrarna och hål i plånboken igen...

Jag och Maria åkte in till Östersund igår, och där träffade vi också på Susanne, en riktigt trevlig dag, jag önskar att det fanns fler såna! Min plan för dagen var främst av allt att bara komma ifrån Ström ett tag, att hitta på nåt och få se andra vyer, även om det bara är stan. Men jag ville också ha tag på en ny klänning, och lite strumpbyxor (dom är så jäkla dyr här, kedjorna är betydligt billigare, särskilt som nu, tag 3 betala för 2), och äta nåt gott, här har vi bara pizzerior, inte så spännande... Och trots att det är så mycket fula kläder i affärerna nu, så hittade jag faktiskt det jag ville ha, och några saker till. Tre par strumpbyxor (fick plötsligt lust på svart, det var några år sen sist), tre klänningar (varav en var min födelsedagspresent från Suss, jag har den på nu och känner mig fin, det är bra betyg det!), tre mustascher och sex nagellack.
 
  
Mustascharmband för halva priset, klart jag slog till!
 
Jag ville ju ha fler glittriga nagellack, på Gina Tricot har dom en hel del, 3 st för 99 kr, så jag slog till på ett gäng. Min favorit var faktiskt den andra från höger, beige med svarta och vita prickar, inte speciellt glittrigt alls... Men funderar, borde man inte kunna blanda i glitter i nagellack själv, så att man kan göra eget glitternagellack?
 
Imorgon är det äntligen Höstfesten, jag har sett fram emot den sen i våras, det brukar vara en av dom bästa krogkvällarna på hela året. Naglarna är målade, jag har tre klänningar att välja på, och jag har sällskap med Maria (och vill nån med hänga på, så säg bara till, the more the merrier) - det kommer att bli en grym kväll! Å, och så ska håret få en skvätt färg, som sagt allt är upplagt och fixat, det blir bra!
 
 
 
I went to the nearest town with my sisters yesterday, had a good day, and came home with little bits of this and that - three dresses, three mustache bracelets, six nail polishes...
 
 
 

Kommentera här: