godmorgon lördag!

Från och med igår är jag en kindtand fattigare, och fri från tandvärken. Att en tand kan göra så att det gör ont i hela ena sidan av munnen, i precis alla tänder där... Och oj vilken skillnad det är att sova utan att tänderna gör ont och väcker mig hela tiden. Jag vaknar lite då och då ändå, men sömnen däremellan är helt annan. Jag är fortfarande lite öm där tanden har suttit, det är ett stort hål i tandköttet, men båda delarna går ju bort med tiden. Jag har också bokat tid för genomgång av tänderna, så att jag kan laga det som behövs, innan det blir så stora problem och så stora hål som nu. Jag har snart slut på tänder att dra.
 
Å, ironin i dom senaste två blogginläggen: jag har tandfobi... Att sätta tänderna, trasiga tänder, i fokus, är inte det bästa jag vet. Fast det var värre att jobba på lågstadiet, alla dessa lösa tänder... Usch.
 
Idag är det julmarknad här i Strömsund, jag är inte speciellt pepp för det. För det första, så tycker jag att det ska vara skyltsöndag, som förut, för det andra så är jag mer sugen på att gå på loppis. Och för det tredje, så brukar julmarknaden här vara väldigt tafflig, ett slöseri med tid helt enkelt. Så idag tänker jag försöka övertala syster Maria att åka på loppis med mig, om inte till Östersund (som jag helst vill), så till Lövberga. Nånting annat än vårat Röda Korset, helt enkelt.
 
 
 
Annars så ser dagen väldigt avslappnad ut, jag ska slå in (och skicka om jag tar mig ut nånting) mina Secret Santa-paket, och nu tänkte jag slå på en film och måla naglarna (det blir väldigt säsongsbetonat, röda nyanser, från orange till ceriserosarött), bra sätt att fördriva en lördagmorgon. Jag kommer nog att skriva ett blogginlägg eller två också, men det lär ni förstås märka hur det blir med det. Och på måndag har vaktmästaren lovat att komma och limma fast mina kakelplattor, det är något att se fram emot!
 
 
 
 
Yesterday I had a tooth removed, and finally the toothache is gone, and I slept pretty well - it´s been a while!
 
I want to go thrifting today, hopefully I can persuade my sister to go as well, I need access to a car, since I´ve sold mine. But at the moment, I´m painting my nails and watching a DVD, a nice way to start the day!
 

Kommentera här: