påsk, post, och små byar

Jag sitter vid datorn mest hela tiden, när jag inte målar, eller umgås med familjen, eller tittar på TV, men det blir inte mycket bloggande av för det - känns inte ha något vettigt att säga. Jag har fortfarande inget vettigt... Men fortsätter att svamla, det kanske blir ett inlägg till slut... :D

Det är påsk i helgen, kan ni begripa? Och efter påsken brukar våren komma, och jag längtar så - jag lyckades ju med konststycket att flytta norrut när våren började komma till Stockholmstrakten. Inte mycket till vår här, inte... Men det känns ändå att den är på väg. Ett av mina beslut för i år är att lära mig att sätta upp håret, och det gick ju inte så bra när det blev kallt - mössor har en tendens att sabotera allt vad frisyrer heter. Men igår gjorde jag ett försök, rätt bra om jag får säga det själv. Det hjälper att ha en spegel så att jag ser nacken! Och så köpte jag mer hårnålar igår, hoppas att dom är bättre än dom jag har!

Jag går i väntans tider - hoppas att brevbäraren har med sig något bra idag! Jag väntar på en massa mail art, bland annat ATCs från Queerious-swappen. Dom korten har jag väntat på sedan jag skickade in mina för hundra år sedan - jag tror och inbillar mig att jag får några från min önskelista, för även om jag aldrig har varit med i swappar med den värden, så vet jag att hon är bra. För det är det man har mail art-vänner till! Har ritat på kort till hennes nyaste swap, flickor med horn. Jag vet inte vad det är, men människor med horn är fantastiskt! Jag gjorde en snabb sökning på DeviantArt för lite inspiraton, och hittade massor. Kika!

I helgen åkte vi till min syrras och hennes killes stuga en sväng, det är första gången jag är där, och överhuvudtaget till den byn. Fullt med jättefina små hus som allihop står tomma - det är det som kallas avflyttningsbygd... Jag hittade flera som jag gärna skulle vilja ha...






I´m spending a lot of time in front of the computer, but I don´t have any inspiration for blogging... But I´m trying to make a post out of my ramblings...

It´s Easter this weekend, I love Easter, mostly because it´s usually the beginning of spring. Can´t wait!

I´m also waiting for the mail man - I have some great mail art on its way, among other things the returns from the Queerious swap. I have high hopes for those! I´ve also sketched some antler girls for her next swap. I don´t know what it is, but I love antler people! I did a search on DeviantArt for inspiration - have a look!

Last weekend we went to my sister´s and her boyfriend´s house in a little village about half an hour´s drive from here. I´ve never been there before, and I loved it! And there were lots of empty old houses - I would love to live in one of those...