loppisfynd

En sak som jag gillar att handla är inte på något sätt typiskt för min personlighet, ganska oväntat faktiskt skulle nära och kära säga... Jag gillar att handla städgrejer! Och då är jag himla glad att Dollar Store är nära till hands - mycket att välja på, och billigt. Så idag köpte jag lite av varje, och stillar därmed också varje tillstymmelse till shoppingsug. Nu skulle jag bara gilla att använda dom också...

Jag var in på en loppis också i eftermiddags, och den var verkligen vad loppis handlar om - billig, alltså! För 25 kr köpte jag en DVD-film, en skolbok från 1959 och en ryakudde från 60-tal eller så. Jag tittade på en golvlampa (för 25 kr) men kunde inte bestämma mig, så den fick stå. Gammal el är ju inte heller att leka med... Skolboken hade en del fina bilder, det mesta i den kommer att klippas ut till collage, men en del ska jag rama in. Synd nu bara att jag har köpstopp på nytillverkat affärsköpt, annars hade jag kunnat köpa en hög ramar billigt på Dollar...



Till vänster skymtar en spegel från Indiska, den var guldfärgad (inte helt fel det heller), nu har den ett lager vitfärg men ska sprejas i en annan färg. Kan bara inte bestämma mig för vilken. Gul? Grön? Nån annan färg? Jag hoppas att jag ska bestämma mig när väggarna väl blivit vita - det är lättare att "se" färger då.




I did some thrifting today, among other things a children´s school book from 1959. Most of it will be cut up for collage, but I will frame some of the pages - I think they are really pretty! On the left you can see my mirror, it used to be gold, now it´s white and awaiting a coat of colour. If only I can decide which colour... Yellow? Green? Something else?