ett litet nyp

Idag fick jag faktiskt ett litet julpirr, jag köpte Drömhem & trädgårds "15 julhem-special", och i den var det ett hem som var så mycket mig - som en julkaramell! Så då blev jag lite julig, en liten stund. Dom andra, mer traditionella jularna bläddrade jag dock fort förbi - tråk, tråk! På jobbet hittade jag några fina julkulor, 1 kr styck, dom ska köpas imorron, kanske lägger jag dom i en skål. Kanske. För upphängningarna är inte alls att lita på, dom känns lite i riskzonen i granen. Jag funderar också på att köpa en låda julkulor i blandade färger på Lagerhaus, priset var bra, och dom var verkligen fina. Måste bara kolla igen, för att se om jag fortfarande gillar dom...

Hittade några bra saker på jobbet idag, två små kaffekoppar till min växande samling (dom blir bra till glögg, tänker jag), en snöbollsljuslykta och en till glasburk till skafferiet. Det är lätt att fynda på Myrorna!





I had a twinge of Christmas feelings today, when I bought a magazine with the most amazing kitschy decorated home - that´s my kind of Christmas! I found some baubles at work, pink and yellow, I´m buying them tomorrow, maybe they´ll end up in a bowl...

I found some other good stuff at work - a little coffee cup for my collection (I´m having glögg in them, not coffee), a tealight holder and another glass jar for my pantry.