jag vill lära mig mer!

 
Det här blir ett supersnabbt, superkort inlägg, för jag är så himla trött, och ska lägga omkull mig på soffan med en bok - jag var in på bibblan idag, så jag har lite feelgood, lite deckare, lite inredning och lite KonMarie att sätta tänderna i (jag börjar med en julroman som jag velat läsa sedan i december - det är ett tag till säsongen för julromaner, men jag har en hel hög med böcker att läsa då, både hemma och på bibblan, så jag behöver inte skjuta upp den här för den sakens skull). Jag ville bara säga en sak som jag tänkt på ett tag, och som jag nämnde när jag träffade Sigrun och Maria för en stund sedan:
 
Hur kul vore det inte att gå en kurs eller flera? Jag vet en massa saker jag skulle antingen vilja lära mig, eller bli bättre på: keramik, kalligrafi, akvarellmålning, matlagning (tex japansk mat, eller vegetarisk mat), klädsömnad på avancerad nivå, svampplockning, finsnickeri, självhushållning, bokbindning, japanska eller samiska för nybörjare, eller franska eller hieroglyfer för uppfräschning, att läsa tarotkort och runor, spela instrument (jag har några jag vill lära mig, ukulele, ocarina, hurdy gurdy, tungtrumma och kalimba, några lite roligare än dom gamla vanliga) - det finns hur mycket som helst som jag känner mig som en total nybörjare på, eller som jag vill ta till nästa nivå! Å vad jag skulle vilja gå på en massa kurser, den ena efter den andra!
 
 

Kommentera här: