musik för nalkande höstdagar

 
Nu när Spotify och blogg.se är kompatibla igen, så varför inte fira det med ett musikinlägg här? Dom senaste svala dagarna har börjat kännas höstiga, jag har fått börja använda halsduk igen, och på sista kvällspromenaden så har min parkas åkt fram, och det är jättemysigt! Det känns bra att veta att vi har varma dagar också framför oss, men ännu bättre känns det att dom svalare dagarna är här, och att den första gnuttan höst är i luften. I augusti borde det lugna sig med broms och mygg (särskilt bromsen ser jag fram emot att slippa), och så kommer fladdermössen fram! Det är helt enkelt perfekt väder för oss som längtar efter höst och Halloween, och jag tänkte tipsa om lite musik som ligger helt rätt i stämning för vårat för-höstiga väder!
 
Det är ingenting som dom flesta av er har hört förut (förutom Kate Bush, jag utgår från att ni hört nånting med Kate Bush åtminstone), det är inget som spelas på radion och på topplistorna, det är inte mainstream, men det är bra musik! Det är inget extremt udda, men det är speciellt, och det är fint, och jag tycker absolut att ni ska våga er på att provlyssna!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: