en blandad kompott skärmdumpar

Jag är på väg ut och klippa gräset på framsidan, så självklart tar jag varje chans att skjuta upp det en liten stund... Så jag klämmer in ett blogginlägg nu, innan jag går ut, planen är att det ska bli ett hyfsat snabbt inlägg, men vi får väl se! Jag skärmdumpade just från en video på youtube, och kom på att jag har en hel hög med skärmdumpar sparade, och varför inte dela dom med er? Ni kanske också fastnar för sånt som jag fastnat för, eller så kanske ni rentav inte ens lagt märke till dom - jag kollar nästan mer på bakgrund, scenografi, estetik osv än på själva handlingen i en film/serie/video, men jag gissar att alla inte är som jag (jag lyssnar däremot inte på texten när jag lyssnar på musik, bara på själva musiken, så där är jag helt tvärtom!). Ett gäng skärmdumpar idag, alltså! Jag ska försöka komma ihåg varifrån jag sparat dom, men vet med mig att jag är usel på att spara källan, och borde skärpa mig med det!
 
Bilder från Christine McConnell's kök har jag visat förut, dom här är från den sista house touren, innan huset såldes (jag gissar att det är sålt nu, det borde ha gått snabbt som blixten), och det är dom bästa bilderna jag lyckats skärmdumpa hittills. Så himla fint, och definitivt en inspiration till mitt kök, även om mitt kök ser helt annorlunda ut!
 
På Project Runway så tittar jag lika mycket på deltagarnas egna kläder, som på deras design, Erin här ovan (i svart klänning) hade alltid snygga kläder på sig, som den här klänningen!
 
Köket i Grey House i Good Witch, så himla mysigt med alla burkar på öppna hyllor, och med plåten på väggen - sån plåt ser man oftast i tak, men det funkar verkligen superbra bakom köksbänken!
 
Den här kommer jag inte alls ihåg var jag hittade den, men fint är det vilket fall som helst! För att vara en som har allt annat än gröna fingrar, så är jag väldigt förtjust i orangerier och växthus!
 
Ett par bilder från huset i Rilakkuma på Netflix, så himla fint och mysigt, fast det "bara" är animerat!
 
Återigen en av Project Runway-deltagarnas egna kläder som jag fastnat för - Brittney's rutiga outfit. Så himla snygg!
 
Green Witch på youtube har jag pratat mer än en gång om, en sak som jag inte vet om jag har nämnt, är alla hennes fina köksgrejer - som den här lilla tekannan i keramik! Kanske inte helt praktisk, då den saknar öra (den lär vara rätt varm att hantera...), men är något riktigt fint, då kan åtminstone jag ta att det är lite opraktiskt. Fint går alltid före praktiskt, för min del!
 
Det var den här bilden jag sparade idag, den fantastiska skelettlampan hos Midge Munster på youtube. Det är ingen lampa jag skulle ha hos mig (fast man ska aldrig säga aldrig!), men jag gillar den mycket ändå - att den är pastellfärgad gör allt! Hade den varit naturell, så skulle det vara för goth för min del, nu blev den gullig och rolig istället! Något som jag satt och gillade när jag fortsatte och titta på videon, är spindelvävsmönstret i papper i bakgrunden - väldigt fint, faktiskt! Passar jättebra med det vita mot det rosa, jag vet inte om jag har någonstans hemma där det skulle funka lika bra, men här funkar det perfekt!
 
Dagens soundtrack blir på temat skelett också, eller åtminstone på temat arkeologi och paleontologi, hon som har gjort spellistan, brittandbone, följer jag på instagram, hon är paleontolog och klär sig himla snyggt, och behöver ni tips på instagrammare att följa, så fick ni just ett!
 
 

Kommentera här: