före - efter

Jag har ju gjort om lite saker hemma också, så då blir det här ett före - efter-inlägg.


Den här pallen hittade jag i ett grovsoprum (tror jag) för sådär 8-10 år sedan, då saknade den sits och såg för jävlig ut i allmänhet. Jag fixade sits, målade den och fotsteg röda och metallstommen målades med hammarlack. Just den här pallmodellen har jag väldigt nostalgiska känslor för, när min momma fortfarande bodde i huset så satt hon alltid vid fönstret på en sån här pall. Men även om jag gillar pallen i sig, så kändes den tråkig. Alltså förvandlade jag den lite. Vit väggfärg (inte det optimala, snickerifärg ska man förstås ha, men på saker som inte slits så mycket så funkar väggfärg) och en tapetsnutt och så blev det så här:




Minibyrån är en Moppe från Ikea, köpt på loppis för flera år sen, då var den grå, jag täckte lådornas framsidor med papper. Jag tycker fortfarande att rödprickigt och rosamönstrat är fint, men då jag har mer och mer 70-tal hemma så funkar det inte riktigt. Så jag målade träet vitt och tapetserade med olika tapeter. Fint blev det tycker jag!

Före:


Under tiden:


Och efter:






Two makeovers, using white paint and wallpaper. I love putting odd together, and thus making a whole.

Kommentarer:

1 Maria - Bullmamma Deluxe:

meen åh Malin! Pallen blev ju jättefin! :D

Kommentera här: