halloween-diy av halvfabrikat

Mitt facebookflöde börjar återigen fyllas med Halloween, och efter några lugnare månader, så börjar jag återigen längta en massa! I USA så kan man hitta halloweengrejer i butikerna redan nu, hos oss får man vänta tills åtminstone slutet på september, då Dollar Store börjar ta fram sina grejer (att det sen inte är speciellt roliga grejer, som är inte i min smak i alla fall, det är en annan sak - fast jag hoppas att dom har skelettpiñatan igen i år, som jag aldrig köpte förra året, eftersom jag väntade på en rea som aldrig kom). Men, jag kom att tänka på dom här grejerna - trädekorationer som man målar själv! Jag fick dom i det första av alla mina halloweenpaket förra året (jag fick inte mindre än sex halloweenpaket - ett Secret Halloweenpaket, som alltså innebar att jag också skickade ett Secret Halloweenpaket, och fem paket av människor som i sin godhet ville dela lite av sin amerikanska Halloween med en stackare i Sverige), och jag kollade på youtube efter tips på hur man kan använda dom. Här är några av dom videos jag hittade, sen återstår det att se vad jag kommer att göra med dom! Jag ska inte sätta igång riktigt än, först har jag ett tavlor som måste bli klar nu i juli, sedan har jag Studio Ghibli-ATCs som ska bli klara innan den 15 augusti, men ju förr jag blir klar med dom grejerna, desto snabbare kan jag börja måla halloweendekorationer!
 
 
 
 
 
Dom här var vad jag hittade efter en snabb sökning på youtube, jag hittade några på pinterest också som jag ska titta närmare på, men på det stora hela så är jag faktiskt lite besviken - jag hade hoppats på att hitta bättre och roligare projekt med såna här trädekorationer! Jag tror att jag ska göra en girlang, och kanske en krans, och kanske helt enkelt några att hänga i min halloweengran - jag har fortfarande lite plats i den, även om förra årets alla halloweenpyntpresenter hjälpt till mycket med att fylla ut den! Förresten, när jag kollar på förra årets halloweenpyntning hemma - å vad jag längtar!
 
Självklart så spelar jag lite musik som matchar dagens halloweenlängtande tema!
 
 

Kommentera här: