fredagsfavoriter - lite konstnärligt, lite skapande

Det är sällan som mina veckofavoriter har något gemensamt tema - idag är det mycket som är handgjort, men det är annat som definitivt inte är det. En del har klassisk konst och klassisk formgivning som gemensam nämnare, men annat har inte det. Det enda gemensamma, är väl egentligen att jag gillar alltihop, och det är ju det som är huvudsaken här!
 
 
 
Är det något jag gillar, så är det när man kan klä sig i konstverk! Jag har själv målat och sytt några väskor (dom här tex), och jag tror att det är där någonstans som tanken slog rot, att kläder kan vara konstverk också. Som dom här fantastiska virkade broscherna av mabe_berrios, där hon dels avbildat berömda konstverk, dels berömda konstnärer (jag delar två bilder, så ni ser hur små dom är!) - dom ger mig stort habegär! Jag har förresten en hel pinterestanslagstavla med en massa bärbar konst av olika slag, och när jag nyss bläddrade igenom den, så blir jag både fascinerad och förälskad i vad folk lyckas åstadkomma. Jag tror att det blir ett blogginlägg på temat framöver!
 
Förresten, jag har pinnat ett gäng korsstygnsmönster med motiv av konstverk, och jag har en massa aidaväv, undrar om jag inte ska brodera mig en brosch eller två? Eller fler?
 
 
Äggkoppar är inte något jag använder, och nytillverkat är något jag så gott som aldrig köper, men dom här äggkopparna från Jotex fick mitt hjärta att klappa lite extra, och dom fick habegäret att slå igång på högvarv! Hade dom varit billigare så hade jag tagit mig råd med dom, men till och med med rabatt så hamnade dom på 200 kr (med frakten inräknad) - äggkoppar för 200 kronor, det är helt galet! Men fina var dom!
 
 
När det läggs upp en ny video med Rajiv Surendra, så är det alltid en högtidsstund - klart att det är en av veckans favoriter!
 
 
Den här kvinnan, Joanna's Dream Home, gör om sin trädgård på egen hand, med hyfsat enkla medel - det är mycket jobb, och tungt jobb, men det ser för det mesta inte oöverkomligt svårt ut. Precis allting är inte i min smak, men tillräckligt mycket för att jag ska bli inspirerad av alla hennes idéer!
 
 
Jag vet egentligen inte om det här är en favorit, men det är en film som jag gärna vill se! Den ser väldigt lovande ut!
 
Och här slutar jag för idag! Jag ska äta lite lunch, och sen ska jag åka ut och leverera ett par tavlor - jag skyndade att måla klart en beställning igår, så jag har några kronor att gå på auktion för imorgon. Det betyder också att det blir en målarmåndag på måndag, det var ett litet tag sedan! Dagens soundtrack är min somrigaste spellista, vädret ser lovande ut idag (även om vi, som tur är, inte sett skymten av den värmebölja som utlovades för ett tag sedan - det har varit kallt och blött hos oss), inte gassvarmt, men sol och hyfsat blå himmel - det är bara att passa på och spela lite sommarmusik!
 
 
 

Kommentera här: