fredagsfavoriter - äntligen operationsdags!

Mina fredagsfavoriter är oftast sådant jag hittat på nätet under veckan, men nångång ibland (som idag!) så är verkligheten så bra, så det är mina favoriter från veckan som gått. Idag är det en stor favorit, och några små.
 
Den stora, den är stor och efterlängtad! Nästa vecka ska jag äntligen få operera bort gallan! I ett år, kanske mer, har jag känt av mina gallstenar. Inte så att jag har haft jätteont så många gånger, däremot så har jag ont och mår illa varje gång jag äter, och det känns väldigt snabbt väldigt gammalt. Så operationen ser jag bara fram emot, logistiken runt omkring känns bökig, men det löser sig - det är inte första gången jag opererar magen (tredje gången, faktiskt), men det är första gången jag åker hem samma dag (ta i trä!), men det ska inte vara mer problematiskt för det. Hoppas jag!
 
Jag ska åka in två dagar under veckan, en dag för inskrivning, en dag för operation, och inskrivningsdagen tänkte jag passa på och åka in på Rusta och köpa en liter svart färg (dom borde ha det, och billigt dessutom, kan jag tycka!), och förhoppningsvis kolla på halloweengrejer. För visst borde fler affärer än Dollarstore ta fram halloweengrejer vid det här laget? Nästa vecka, åtminstone?
 
Jag har också beställt strumpbyxor på H&M, dom är nästan livsnödvändiga för mig på vintern, jag som använder kjol för jämnan. Förra året fick jag klara mig med tunnare strumpbyxor, för när jag beställde samma modell och samma storlek som jag alltid gjort, så var dom alldeles för små, och jag fick inte tag på större storlek sedan. Nu hittade jag dom, i större storlekar, och i svart, och dessutom med en födelsedagsrabattkupong. Fullträff, helt enkelt!
 
Idag betalade jag också den nästa sista avbetalningen på bilen, nästa månad är den betald och klar, Äntligen!
 
Så det är så många bra saker idag, så jag kan ta att jag är så trött att jag bara orkar ligga på soffan och kolla på första säsongen av Criminal Minds (hittade på Röda Korset för en tia!), och att sojafärssåsen jag lagade till lunch (och middag och alla andra måltider tills den tar slut) smakar skumt. Idag känns det som bagateller i jämförelse! Dagens soundtrack är ett riktigt myssoundtrack, sånt får man aldrig för mycket av!
 
 

Kommentera här: