halloweenpresenter 2

Mitt andra halloweenpaket från USA (jag berättar här varför jag får en massa halloweenpaket i år!) var ingen överraskning, jag visste att det var den här muggen. Hon som skickade den frågade om jag ville ha en Rae Dunn-mugg, och det var klart att jag ville! Jag har gillat Rae Dunns halloweenmuggar i några år (ja, sedan jag först såg dom), och jag har länge velat ha åtminstone en. Så när hon frågade om jag ville ha en av hennes överskottsmuggar, så blev jag väldigt glad, och när hon sade att hon skulle skicka en bild så att jag kunde välja min favorit, så höll jag tummarna för att det skulle vara åtminstone en med ett lock - dom är mina absoluta favoriter. Och det blev riktigt svårt att välja, för av tre muggar, så hade alla tre lock! Det var den här häxmuggen, och så två pumpamuggar - den ena som sade Trick or treat, och den andra som sade Happy Halloween, och så med en pumpa som lock. Pumpamuggarna är bland mina favoriter, men häxmuggen var oemotståndlig, och hemma hos mig så funkar den året runt - pumpamuggarna känns mera halloweeniga. 
 
Och i förrgår kväll så var den äntligen här, jag passade på och hämtade den på posten när jag ändå var inne på sjukan (inget ont som inte har något gott med sig!), men jag hade is i magen, och packade inte upp den förrän igår förmiddags, för jag håller på att spela in en video med alla mina halloweenpaket. Muggen är lika fin i verkligheten som på video och på bild, men den är mycket större än vad jag hade förväntat mig - det är lätt en halvlitersmugg (säger ögonmåttet, i alla fall!), något för dom rejäla muggarna med te! Och tack vare locket, så håller sig värmen lite längre också, vilket jag uppskattar - jag gillar mitt te riktigt hett! Dessutom är handtaget rejält, hela handen ryms nästan (fast jag har i och för sig små händer...), och det är något som många fina muggar annars missar på - dom gör handtagen/öronen för små - en tom mugg är ingen konst att hålla med bara ett finger, men när den är full, då är det inte speciellt hållvänligt längre.
 
Så idag invigde jag min nya häxmugg, och jag må säga - jag är väldigt nöjd med den! Nu ska jag bara hitta någonstans att ställa den, så att den fungerar både som halloweendekor och som dryckeskärl nu i oktober, jag har så förbenat fullt med grejer, när jag varit tvungen att sprida ut köksskåpsgrejerna över hela köket. Det gör också att det är svårt att ställa undan sånt som står framme, för att göra plats för pyntiga saker, för alla ställen där jag kan ställa undan saker är redan knökfulla. Man skulle kunna tänka sig att det skulle fungera som en spark i baken för att få klart köket någon gång, men det gör det inte (eller jo, just när jag försöker få plats med något, eller plocka fram något, men sedan är ögonblicket förbi, och jag orkar inte sätta igång med köket trots allt). Sparken måste passa ihop med orken, och sällan mötas de tu...
 
Dagens musik är något häxigt, förstås!
 
 

Kommentera här: