fredagsfavoriter - rabarber, armband, mintchoklad, muminmusik

Jag är så jäkla slut efter veckans tapetserande, så jag har knappt rört datorn på flera dagar... Men jag har några verklighetsfavoriter att dela med mig av!
 
Kolla vad jag hittade i trädgården häromdagen!
 
Rabarberknoppar! Jag hoppas att rabarbern mår bättre i år, dom senaste två åren har dom inte varit pigga, har bara ruttnat ihop...
 
Gamla goda vänner som känner en bra, det är bra grejer det! Det här fina armbandet fick jag av Weronica igår, för hon tyckte att det skrek "Malin". Jag håller förstås med - allt med Alice i Underlandet gillas!
 
Den här mintchokladen köpte jag på Dollarstore sist, jag vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig, typ After Eight med rinnig mint i mitten, kanske. Men så var dom inte alls, lite åt Marianne-hållet, kanske är en bättre beskrivning, lite tuggiga sådär. Dom var i alla fall överraskande goda, perfekt till en kopp te! Och dom kostade bara en tia för en rätt stor påse, så ett bra köp på så sätt också - jag kommer absolut att köpa dom igen!
 
Jag hittade en mysig spellista, som jag lyssnar på just nu. "-core" är ju den stora grejen nu, cottagecore är kanske mest använt, men nästan vad som helst kan användas som prefix och avslutas med -core, och bli en helt egen estetik. Jag har letat spellistor på -core-teman på spotify, och hittat en massa (jag tror att det blir ett eget inlägg någon dag, så jag går inte in djupare på det nu), bästa -coren hittills är förstås moomincore!
 
 

Kommentera här: