svampbullelunch och film-/serietips

Jag har rätt tomt i skåpen, och funderade på vad jag skulle lyckas skramla ihop till lunch idag. Tydligen är det inte så tomt som jag trodden, för jag fick ihop det här - svampk*ttbullar (gjorda på Anammas formbara färs och torkade trattkantareller, det är första gången jag provar Anammas formbara, och dom blev jättegoda!), potatismos och lingonsylt. Jag orkade inte göra sås, men det hade förstås blivit ännu bättre med en brunsås till.
 
Jag har tittat på lite film och mycket serier, Colette har jag inte sett förut, den är ganska ny, handlar om den franska författaren Colettes tidiga liv. Inte dålig alls, påminner en hel del om Coco - avant Chanel. Till skillnad från den, så är Colette inspelad på engelska, med engelska skådespelare, och det känns helt galet fel, ungefär som om dom skulle göra en engelsk film om Selma Lagerlöf. Serierna har jag sett förut, Whitechapel är en brittisk deckarserie, den utspelar sig i Whitechapel (där bla Jack the Ripper höll till) i nutid, med seriemördare som låter sig inspireras av kända historiska seriemördare. Greveholm och Ture Sventon vet ni förstås vad det är, två gamla julkalendrar, båda kan ses på svt:s öppna arkiv. Ture Sventon är förresten osedvanligt lämplig att se fast det är sommar, särskilt dom första avsnitten! Och så har jag just börjat på sista säsongen av Buffy, så jag har snart tittat igenom den igen, för femtielfte gången, nu är frågan vad jag ska stoppa in i DVD-spelaren efter den. Fast jag väldigt nyligen tittade på Bilbo, så är jag på humör för det igen, men jag ska försöka skjuta upp det, åtminstone ett litet tag till...
 
Förresten - jag har haft ont i axeln ett tag, men igår började det kännas lite bättre. Så igår satt jag och stickade ett tag på min nya sockstickning, och idag har jag tokont igen. Att sticka är visst inget som axeln klarar av för tillfället...
 
 
 
 
 
Ett dagens soundtrack, det får bli ett av dagens soundtrack, det vill säga soundtracket till Colette:
 
 
 

Kommentera här: