pelargonfärgade sockar

Jag har fått ett sånt begär på pelargoner på sistone (det kommer i perioder, för tjugo år sedan så drabbades jag av pelargonbacillen för första gången, och då var det riktigt illa!), så jag plockade fram min favoritpelargonbok, bara för att få tråna lite. Den har legat på soffbordet några dagar, så när jag igår plockade fram ett nystan till nästa par sockar, så tänkte jag inte mer på den saken. Tills nyss, när jag började fundera på sockarna, om jag ska nöja mig med att dom är randiga, och inte bråka med nån slags mönsterstickning, eller om jag skulle ha en accentfärg på muddar, häl och tå, till släta randiga sockar.
 
Det grönrandiga garnet påminde så mycket om pelargonboken som låg bredvid, att det slog mig - rosa till det gröna, det blir bra det! Så den här boken får mig inte bara att önska mig en massa pelargoner, den inspirerar också till färgsättningen på nästa paret sockar. Två flugor i en smäll, lysande!
 

Kommentera här: